Klacht POSTNL: onterecht bericht te weinig postzegels

Klachtnummer
# 444529
Gebruiker
Postzegelklacht 14 mei
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Goedemiddag,

Onze dochter ontving een brief voor haar verjaardag. Daarop zat een blauwe postzegel op van twee kinderen in klederdracht op klompjes met het jaartal 2014. Ik kreeg later een betaalverzoek dmv een kaart: oeps te weinig postzegels. Ik heb online 3,64 betaald omdat er te weinig gefrankeerd zou zijn. Mijn tante, de verzender van de brief heeft navraag gedaan op het postkantoor en dit is een postzegel die voldoende moet zijn! Ik heb geprobeerd om via de chatbot contact op te nemen met PostNL. Ik kreeg een telefoonnummer en moest 11 minuten wachten. Toen ik uiteindelijk aan de beurt was, werd de verbinding verbroken!! Dus graag een reactie op deze klacht.

De oplossing

Ik wil graag dat ze contact met mij gaan opnemen en dat het bedrag teruggestort gaat worden.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over portokosten die u voor een ontvangen poststuk heeft betaald. U geeft aan dat deze kosten onterecht zijn berekend. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is begrijpelijk dat u niet op extra kosten zit te wachten. Zeker niet wanneer u de ontvanger van het poststuk bent. De bijlagen die u heeft meegestuurd kunnen niet door ons worden geopend. Daarom heb ik de gegevens aan de hand van de meegestuurde betaalcode opgezocht. Ik zie inderdaad dat de afzender één postzegel op de envelop heeft geplakt. Dit is niet de postzegel die u omschrijft, maar wel een postzegel van soortgelijke waarde. Daar gaat het tenslotte om. Één postzegel is voldoende om een poststuk tot 20 gram mee te frankeren. Dit poststuk woog volgens onze gegevens 28 gram. Daarom waren er twee postzegels nodig. Als ontvanger verzoeken wij u de kosten te voldoen, maar u bent hiertoe niet verplicht. Als u uw IBAN en bijbehorende tenaamstelling in een privébericht stuurt zullen wij u de kosten terugstorten.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Postzegelklacht 14 mei
    Datum
    Goedemorgen,
    Bedankt voor uw snelle reactie. Nu ik weet wat het gewicht van de envelop was, is het voor mij helder. Ik heb de kosten reeds overgemaakt en laat dit zo.
    Vriendelijke groeten,
    Esther

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen