Klacht POSTNL: Onterecht beschuldigd van weigering pakket.

Klachtnummer
# 479731
Gebruiker
Corine
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Er staat dat ik een pakket heb geweigerd aan de deur.
Dit is echter helemaal niet waar. Er is niet eens een bezorger van Post.nl bij mij aan de deur geweest!
Nu wordt mijn pakket dus retour verzonden zonder mijn toestemming!
Ik vind dit schandalig.

De oplossing

Mijn pakket gewoon netjes bij mij afleveren of naar een Pick up point brengen.
Niet mij vals beschuldigen van weigeren pakket!

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. We zullen er dan voor zorgen dat er een klacht wordt ingediend, welke met de bezorger in kwestie besproken wordt door zijn/haar leidinggevende. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat het pakket nogmaals bij u aan de deur wordt aangeboden. Hiervoor zult u contact op moeten nemen met de afzender.

    U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Corine
    Datum
    Beweren dat ik mijn email niet heb aangeleverd terwijl dit wel zo is. Staat gewoon bij mijn gegevens
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw reacties. Graag informeer ik u.

    Uw e-mailadres is voor ons niet zichtbaar, deze zal ongetwijfeld geregistreerd zijn bij Klachtenkompas. Berichten worden door ons echter verstuurd via het systeem van de website van Klachtenkompas zonder dat wij daarbij uw e-mailadres zien.

    Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik een melding kunnen maken en is de manager van de verantwoordelijke bezorger op de hoogte gebracht. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

    Mogelijk is er een andere reden voor het retour sturen van de zending. In Track & Trace staat vermeld het pakket retour is gegaan omdat de zending geweigerd is, er zijn echter slechts beperkte opties in de scanapparatuur voor een retourmelding. De precieze reden van retour kan ik niet voor u nagaan want die staat vermeld op het pakket zelf en is mogelijk anders dan de reden op Track & Trace.

    Voor meer informatie en het eventueel opnieuw verzenden van het pakket raad ik u aan contact op te nemen met de afzender, zij hebben het pakket inmiddels retour gekregen. U bent klant van de afzender en zij kunnen u helpen met het vinden van een passende oplossing. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen