Opgelost door POSTNL: Onterecht naheffing portikosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 144293
Gebruiker
Spek
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik ontving een kaart van Postnl dat er onvoldoende postzegels waren geplakt op een zending welke ik 15-12 heb ontvangen.
De envelop was juist gefrankeerd met 3,45 terwijl het volgens Postnl 6,95 had moeten zijn staat bij de informatie die ik kan terugvinden bij Post.nl/betalen.
De envelop is echter door de bezorger bij mij gewoon door de brievenbus afgeleverd en er is niet aangebeld om te melden dat hij een pakket kwam afleveren dat niet door de brievenbus paste.
De max. afmetingen van brievenbuspost zijn lengte 38cm breedte 26,5cm en hoogte 32mm. Gewicht max. 2 kilo.
Bij de informatie stond dat de envelop die ik ontvangen heb een lengte had van 33,2cm breedte 24cm en hoogte 38mm en gewicht 370 gram. Het gaat dus blijkbaar om de hoogte.
Echter is opening van mijn brievenbus niet hoger dan 32mm dus hoe is het dan mogelijk geweest dat de envelop toch door de brievenbus is gegaan. Postnl is uitgenodigd bij mij de hoogte te komen opmeten.


Gewenste oplossing

Te niet doen van de onterechte naheffing van 5,52.

Klachten kunnen alleen ingediend worden telefonisch ad 45 cent per minuut of per brief ad 69 cent. (indien je niet gebruik maakt van twitter of faceboek).
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Spek,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

    U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    Spek
    Datum
    Snel afgehandeld.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen