Opgelost door POSTNL: Onterecht portokosten innen

Jurgen

Vandaag, 9 januari, ontving ik van Postnl een kaart met daarop het verzoek 8,97 aan portokosten te betalen ivm het plakken van onvoldoende postzegels op verzonden of ontvangen post.
Aangezien ik geen idee heb waar dit over ging, heb ik op hun site ingelogd om het poststuk te bekijken, daar ontbrak echter relevante info, zo was er geen foto en bleef het onduidelijk of het om verzonden danwel ontvangen post ging.

Indien ik idd vergeten ben post te frankeren wil ik deze graag betalen, echter aangezien ik geen idee heb waarom het goed en bewijs ontbreekt, verzoek ik om kwijtschelding van deze boete.

Groet Jurgen

Geachte heer Claassen,

Hartelijk voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen en dat u niet weet om welke zending dit gaat. Graag informeer u hierover.

Ik heb de gegevens erbij gepakt en zie dat het om een brievenbuspakje gaat dat naar u is verzonden. De bijbehorende barcode is: 3SKABA722257538. Wellicht herkent u het poststuk dan.

Deze envelop was voldoende gefrankeerd dus u hoeft deze kosten uiteraard niet te betalen. U mag de kaart naar ons terug sturen door de sticker te verwijderen, de datum van vandaag erop te vermelden en de melding ‘afgeboekt iom KS’. Als u de kaart dan in de oranje brievenbus doet regelen wij het verder en voorkomt u een herinnering.

Ik heb hier nog wel even een melding van gemaakt zodat we onze processen kunnen verbeteren. Excuses voor het ontstane ongemak.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    Klacht goed opgelost.
    Ging om onterechte aanmaning en hoef niet te betalen.