Klacht POSTNL: Onterecht vraagt POSTNL mij €1,08 te betalen

nvt

Vandaag vond ik een bericht van POSTNL de dato 22/4/2013 waarin stond dat ik €1,08 moet betalen: Op een ansichtkaart, niet door mij verstuurd maar aan mij gestuurd, was 10 eurocent te weinig geplakt. Daarvoor "moet" ik nu €1,08 betalen.
1. Ik ben niet degene die te laag frankeerde
2. Ik heb niet de mogelijkheid gekregen om die ansicht te weigeren.
3. Ik vind de poging van POSTNL om €0,98 winst te halen uit 10 cent onvoldoende frankering niet netjes.
4. POSTNL wekt hiermee onnodig irritatie op en neemt onrechtmatig tijd in beslag van een onschuldig iemand.
5. POSTNL mag blij zijn dat ik reageer, ik betaal niet en verwacht excuses van POSTNL.

Geachte mevrouw Boon- Weeber,Bedankt voor uw melding op Klachtenkompas. Naar aanleiding van uw bericht heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Omdat ik niet gelegen belde reageer ik hier op uw klacht.PostNL heeft een bezorgplicht en probeert daarom altijd de post bezorgen. Ook bij onderfrankering. Wanneer post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de envelop heeft geschreven.Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Omdat we toch een dienst hebben geleverd, namelijk het bezorgen van de brief, vragen we aan u om alsnog de portokosten te voldoen.U bent hier natuurlijk niet toe verplicht, want u mag portokosten weigeren.Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.Met vriendelijke groet,Mirjam