Klacht POSTNL: onterecht

bart

ik heb post verstuurd in een envelop van liander met betaalde porto kosten krijg van post nl een kaart waar ik 2.56 euro moet betaalen terwijl op de envelop al porto is betaald

Geachte heer Voorsluijs,Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat u een portokaart heeft ontvangen voor een zending waarvan de portokosten naar uw mening al betaald zijn. Ik kan me voorstellen dat u in dit geval de portokosten niet wenst te betalen. Helaas heb ik u vandaag niet telefonisch kunnen bereiken, daarom reageer ik hier op uw melding. Aan de hand van uw betaalcode heb ik nagekeken om welke zending het gaat. Het betreft inderdaad een envelop van Liander met Port Betaald aanduiding. Een dergelijke zending dient echter te worden afgegeven op een Business Balie voor verzending. Omdat dit niet is gebeurd, is er niet betaald voor de verzending. Alleen post gericht naar een Antwoordnummer mag zonder porto verstuurd worden. Wij hebben voor u het poststuk bezorgd en daarom wil ik u vriendelijk verzoeken om de portokaart te betalen. Wellicht kunt u contact opnemen met Liander in verband met de hierdoor ontstane kosten.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet, Tamar