Klacht POSTNL: Onterechte (?) nahefing portokosten

R.S. Storm

Goedemorgen, namens mijn vrouw wil ik bezwaar maken tegen een naheffing van de portokosten (U11.170504.400312).

Het zou gaan om een pakket dat volgens de richtlijnen van postnl 5mm te dik zou zijn geweest, te weten 40 ipv 35mm.

Laatst hadden we iets soortgelijks aan de hand, toen ging het om een envelop waar de inhoud tijdens het vervoer naar onder was gezakt waardoor de envelop was opgebold. Ook was toen de naheffing naar ons gestuurd terwijl de afzender gewoon op de envelop stond. Deze naheffing werd toen door postnl ingetrokken na een uitermate correct afgehandelde klacht.

Maar nu de huidige klacht: we ontvingen de bovengenoemde naheffing (U11.170504.400312). Deze laat zich helaas niet verifieren.
- We hebben voor zover ons bekend geen pakketje ontvangen met een vermelding "frankering gecontroleerd".

- Controleren op de site van postnl is niet mogelijk aangezien hier alleen een zwart vlak zichtbaar is ipv een foto van het poststuk.

-5 mm dikte overschreiding van een brievenbusbezorging, mogelijk veroorzaakt door een verschuiving van de inhoud lijkt me geen aanleiding voor deze naheffing, maar we zullen het nooit weten....

Ik ben dan ook niet van plan de naheffing te betalen.

Groet,

Intrekking naheffing

Geachte heer/mevrouw Storm,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat u een portokaart heeft ontvangen voor een zending waarvan u de afbeelding niet kunt bekijken. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en bied u hiervoor allereerst mijn excuses aan.

Ik heb de afbeelding bekeken en het gaat om een brief/pakje geadresseerd aan Esther Storm. U hoeft uiteraard de betreffende portokosten niet te voldoen. De kosten heb ik laten vervallen en de portokaart mag u dan ook als niet verzonden beschouwen. Nogmaals excuses voor de overlast.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar