Klacht POSTNL: Onterechte invoerkosten betaald

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 328906
Gebruiker
Mick80
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bij het ontvangen van een pakketje buiten europa die een waarde heeft onder de € 22,00 , ben je overgeleverd aan PostNL dat zij zomaar invoerrechten kunnen berekenen. En zowel PostNL als de Douane geeft niet thuis.

De oplossing

Mij schadeloos stellen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht op deze website. Uit uw melding maak ik op dat u invoerrechten heeft moeten betalen terwijl de waarde van uw zending lager dan €22,00 was. Bij dergelijke zendingen horen er geen kosten te worden berekend. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    De kosten worden berekend over de waarde die de afzender opgeeft op de douaneverklaring. Aan de hand van uw gegevens zie ik dat u over deze kwestie reeds bezwaar heeft ingediend tegen de berekende kosten. Volgens mijn informatie heeft u hierover reeds een bevestigingsbrief ontvangen met meer informatie over de verdere gang van zaken. Omdat ik geen invloed heb op het verloop en de uitkomst van het bezwaarschrift wil ik u verzoeken het bericht hierover af te wachten. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mick80
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing aangeboden, ik heb wel alle juiste informatie aangeleverd, maar als consument ben je afhankelijk van hen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen