Klacht POSTNL: Onterechte kaart over bijbetaling verzendkosten ontvangen

Klachtnummer
# 155930
Gebruiker
yvonne
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De 16e een brievenbuspakje ontvangen van 816 gram waarvoor 3,95 brievenbuspost bedrag betaald is.er staat ook op de envelop dat dat betaald is.

Vandaag de 20e een kaart in de bus met verzoek van bijbetaling van 5,11???? voor dit pakje
waarvoor en hoezo het kan tot 2 kilo.
en daarbij het postkantoor weegt het en zegt hoeveel het bedrag is.
Dus degene die het verzonden heeft heeft genoeg betaald .
Ik vindt dit echt niet kunnen?

De oplossing

Dat het bedrijf beter oplet en geen onterechte nabetalingen vragen over iets wat het postkantroor zelf weegt en beslist wat het kost.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hammink,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen.

    Ik begrijp dat u het niet eens bent met deze portokaart. De portokaart heeft u onterecht ontvangen. Mijn excuses hiervoor. Ik zie dat u de kaart inmiddels retour heeft gezonden. Hiermee is de kaart afgeboekt.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raf
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen