Opgelost door POSTNL: Onterechte naheffing porto

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 134389
Gebruiker
R.J.E. Alexander
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik heb een naheffing porto van €5,52 gekregen omdat ik een pakket heb verstuurd waar volgens PostNL te weinig porto op geplakt heb. Echter: ik heb als particuliere verkoper een pakketzegel voor een 'brievenbuspakket' via bol.com gekocht en deze bij het versturen laten checken op gewicht en afmetingen van mijn pakket. Mijn pakket kon door de pasvorm die de medewerker heeft. Waarom krijg ik dan toch een naheffing?

De oplossing

Volgens mij is de naheffing onterecht, ik heb redelijkerwijs gedaan wat ik kon doen om dat te laten checken. Ik wil deze naheffing niet betalen.

5 reacties

  1. Auteur
    R.J.E. Alexander
    Datum
    ps: heel mooi dat PostNL aangesloten is op klachtenkompas.nl. Jammer dat op het kaartje met de naheffing zelf niet staat hoe en waar je bezwaar kunt maken tegen de naheffing.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Alexander,

    Uit uw klacht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen, welke volgens u onterecht is. Ik krijg n.a.v. uw bericht ook de indruk dat u een juiste conclusie trekt.
    Helaas werkt de betaalcode die u gestuurd heeft niet. Om zeker te zijn dat u de juiste conclusie trekt, en om de betaalcode af te boeken in ons systeem, heb ik echter wel de juiste betaalcode nodig. Ik wil u dan ook vragen om de betaalcode nog een keer te controleren, en deze opnieuw te sturen, zodat ik de klacht kan afhandelen.

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Jort
    Klantenservice PostNL
  3. Auteur
    R.J.E. Alexander
    Datum
    Ik heb mijn betaalcode gecorrigeerd. H11.151015.000041
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Alexander,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek onterecht aan u is verzonden. Mijn excuses hiervoor.

    U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  5. Auteur
    R.J.E. Alexander
    Datum
    Fijn dat dit zo kan. Ik hoop dat mijn suggestie voor verbetering wordt meegenomen (nl: aangeven op de porto-brief hoe je in beroep kunt gaan tegen een opgelegde boete)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.J.E. Alexander
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?