Opgelost door POSTNL: Onterechte naheffing portokosten

Arjan

Ik ontving een onterecht PostNL verzoek om 5,11 euro extra portokosten te voldoen voor pakketnummer R12.160819.501096 (Postcode 3069LN, datum 22-08-2016).
Het formaat vermeld bij de pakketinformatie wijkt af van het feitelijk formaat, met name de hoogte speelt daarin een rol. Brievenbuspakketje mag 3,2cm zijn, er staat vermeld 4 cm. Maar het pakketje is verzonden in een specifieke brievenbusdoos van 30,3 x22,7x2,7 cm. Weliswaar met een inpakpapiertje eromheen, maar daarmee wordt het pakket niet meer dan één of 2 mm hoger. Deze doos gebruik ik vaker voor het verzenden van bepaalde items uit mijn webshop.
Overigens kosten het verzenden van een traceerbaar brievenbuspakketje 3,50, en geen 3,45 zoals de informatie bij het pakket vermeld.

Graag ontvang ik een bevestiging dat de extra portokosten van 5,11 euro niet hoeven te worden voldaan.

Geachte heer Arjan Hendriks,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart hebt ontvangen die volgens u onterecht naar u verstuurd is.

Door middel van de betaalcode heb ik kunnen zien dat deze portokaart inderdaad onterecht is. Ik heb hier melding van gemaakt in ons systeem en de portokaart voor u afgeboekt.

U mag deze portokaart dus al niet ontvangen beschouwen. Mijn excuses voor dit vervelende ongemak.

Hierbij hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Jonna

Klantenservice PostNL