Opgelost door POSTNL: Onterechte porto boete

penny

Gisteren heb ik een brief ontvangen met wat zaken die ik op internet heb gekocht.
Er zat een kaart bij van PostNL met de mededeling, dat het onvoldoende gefrankeerd zou zijn en dat ikeen totaal van 6,21 euro moet bijbetalen.
Ik heb direct het briefpakketje gewogen en de afmetingen gecontroleerd en mijns inziens is er niets verkeerd en was het pakketje voldoende gefrankeerd.

Ten eerste was dit pakketje met boetebrief in de brievenbus gestopt. Er was niet aangebeld. Ook stond er een afzender op het pakketje, PostNL had dus contact kunnen opnemen met de afzender. Is niet gebeurd.

Ik heb het pakketje nog niet open gemaakt en vraag mij af, hoe nu verder te handelen.

Geen boete betalen van 6,21 euroBe

Geachte heer/mevrouw Eagle,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een onterechte portokaart heeft ontvangen. Mijn excuses voor de ontstane verwarring.

U hoeft de portokaart niet te betalen omdat u deze onterecht heeft ontvangen. U kunt de portokaart terugsturen naar ons. De sticker op de kaart kunt u verwijderen en op de kaart schrijven 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice'. Daarna kunt u de kaart in een oranje brievenbus van PostNL gooien. Wij handelen dit verder voor u af. Verder heb ik een melding gemaakt voor u van deze onterechte portokaart. Dit wordt meegenomen in ons verbeterproces.
    Mocht u in de toekomst weer een portokaart ontvangen, dan kunt u altijd bij ons informeren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Raffika
    Klantenservice PostNL
    penny
    Het is snel en tot volle tevredenheid afgehandeld.