Klacht POSTNL: Onterechte portokosten

Klachtnummer
# 145163
Gebruiker
Peterde wit
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Waarschijnlijk van een klein pakje,een horloge merk Adidas,van de Marktplaats.
De gene die dit heeft verzonden heeft waarschijnlijk geen portokosten betaalt,kan dit niet meer nagaan en heb daar ook niet op gelet.
Krijg wel even de verzendkosten voor mijn rekening wat ik onterecht vindt,dit moet op de verzender verhaalt worden.
Betaalcode=N01.151221.007142,bedrag 2.07 euro.
Ik heb alleen wel de rekening en naam van deze persoon,dus geen adresgegevens want die heb ik niet.
Kaart afkomstig van POSTNL heb ik retour verzonden met mededeling aan de afd.verzendkosten.

De oplossing

Portokosten op de afzender verhalen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer De Wit,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

    U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen. Indien u dit reeds heeft gedaan, kunt u het verzoek als afgehandeld beschouwen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen