Klacht POSTNL: Onterechte portokosten

Peterde wit

Waarschijnlijk van een klein pakje,een horloge merk Adidas,van de Marktplaats.
De gene die dit heeft verzonden heeft waarschijnlijk geen portokosten betaalt,kan dit niet meer nagaan en heb daar ook niet op gelet.
Krijg wel even de verzendkosten voor mijn rekening wat ik onterecht vindt,dit moet op de verzender verhaalt worden.
Betaalcode=N01.151221.007142,bedrag 2.07 euro.
Ik heb alleen wel de rekening en naam van deze persoon,dus geen adresgegevens want die heb ik niet.
Kaart afkomstig van POSTNL heb ik retour verzonden met mededeling aan de afd.verzendkosten.

Portokosten op de afzender verhalen.

Geachte heer De Wit,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen. Indien u dit reeds heeft gedaan, kunt u het verzoek als afgehandeld beschouwen.

Sven
    PostNL