Opgelost door POSTNL: Onterechte strafport postnl

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 158275
Gebruiker
Jolanda
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Deze week ontving ik een kaart van postnl in mijn brievenbus dat ik post onvoldoende gefrankeerd heb en strafport van € 5,11 moet betalen. Dit terwijl het poststuk dat ik verzonden heb gewoon door de brievenbus kon en aan de maximale afmetingen voldeed ( en nog extra gecheckt bij postkantoor of het ok was); en degene die het ontvangen heeft vond het ook gewoon in haar brievenbus ( en niet als pakketpost aangeboden zoals postnl beschrijft). Als het daadwerkelijk te groot zou zijn zou ik het niet per brievenbuspost verzenden.

Gewenste oplossing

Verzoek om de betreffende strafport te laten vervallen
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Traanman,

    Uit uw verhaal begrijp ik dat u een betaalkaart voor strafport heeft ontvangen waar u het niet mee eens bent. graag licht ik dit toe.

    Soms wordt een pakje gescand als zijnde "te dik" door de sorteermachine wanneer er net een bobbeling in de verpakking zit bijvoorbeeld. Helaas komt het dan dus voor dat deze kaartjes onterecht worden verzonden.

    Zou u de sticker willen verwijderen en de kaart onder vermelding van "afgeboekt in overleg met klantenservice" retour willen sturen?
    Dan zorg ik hier dat de kosten komen te vervallen.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet,

    Jos
    PostNL
  2. Auteur
    Jolanda
    Datum
    Hartelijk bedankt voor de snelle oplossing.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen