Opgelost door POSTNL: Onterechte strafport postnl

Jolanda

Deze week ontving ik een kaart van postnl in mijn brievenbus dat ik post onvoldoende gefrankeerd heb en strafport van € 5,11 moet betalen. Dit terwijl het poststuk dat ik verzonden heb gewoon door de brievenbus kon en aan de maximale afmetingen voldeed ( en nog extra gecheckt bij postkantoor of het ok was); en degene die het ontvangen heeft vond het ook gewoon in haar brievenbus ( en niet als pakketpost aangeboden zoals postnl beschrijft). Als het daadwerkelijk te groot zou zijn zou ik het niet per brievenbuspost verzenden.

Verzoek om de betreffende strafport te laten vervallen

Geachte mevrouw Traanman,

Uit uw verhaal begrijp ik dat u een betaalkaart voor strafport heeft ontvangen waar u het niet mee eens bent. graag licht ik dit toe.

Soms wordt een pakje gescand als zijnde "te dik" door de sorteermachine wanneer er net een bobbeling in de verpakking zit bijvoorbeeld. Helaas komt het dan dus voor dat deze kaartjes onterecht worden verzonden.

Zou u de sticker willen verwijderen en de kaart onder vermelding van "afgeboekt in overleg met klantenservice" retour willen sturen?
    Dan zorg ik hier dat de kosten komen te vervallen.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Jos
    PostNL
    Jolanda
    Hartelijk bedankt voor de snelle oplossing.