Klacht POSTNL: Ontvangen geld en leveren de dienst die ervoor staat niet.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 452654
Gebruiker
hest48
Datum
3 reacties

Details

De klacht

€ 7,25 betaalt om pakket met code 3skaba434831528 a/d deur afgeleverd te krijgen. Werd bevestigd voor levering 8-6-2020 vanaf 13.45 u. tot rond 17.00 u. Later (bezorger was onderweg) werd tijdstip ineens ivm drukte verlengd tot 22.00 uur. Halve vrije dag genomen, maar geen bezorger. Rond 20.00 u was afleveradres plotseling gewijzigd in ophalen bij Primera vanaf 15.00 uur op 9-6-2020. Halve dag kwijt, Niemand aan de deur en dan ook zelf nog pas na 15 uur dus "te laat beschikbaar" ophalen.

De oplossing

Een tegemoetkoming voor ongemak ergernis en halve vrije dag.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket. Er is ten onrechte aangegeven dat de bezorging niet is gelukt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is natuurlijk enorm zuur dat u tevergeefs heeft zitten wachten. PostNL verplicht u echter niet om thuis te blijven voor het in ontvangst nemen van uw pakket. Daarom kan ik u hiervoor geen (financiële) tegemoetkoming bieden. Wel kan ik uw klacht doorgeven aan de leidinggevende van de chauffeur, zodat herhaling van de situatie in de toekomst voorkomen kan worden.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - uw e-mailadres;
    - een bevestiging dat uw deurbel naar behoren werkt;
    - of er een 'niet thuis'-kaartje in uw brievenbus is achtergelaten.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    hest48
    Datum
    Mijn mailadres is : hansrockers59@gmail.com
    Mijn deurbel is een Ring met camera,waarvan het belgeluid binnenkomt op een normale deurbel plus op mijn Ipad en Iphone, dus het is niet mogelijk dat ik het binnen niet hoor en als ik weet dat er een pakket onderweg is test ik de bel vtv.
    Er is dus niemand aan de deur geweest en er is ook geen niet thuis briefje binnen gedaan, Wel was er op het pakket een niet gedateerde Primera sticker geplakt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik € 7,25 betaal om een pakket afgegeven te krijgen om dan zonder bericht, anders dan uiteindelijk laat die dag te zien dat ik zelf het bij Primera op kan halen en dan ook nog eens pas vanaf 15 uur. Erg makkelijk om je auto niet leeg te krijgen en de klant dan op te zadelen met allerlei gedoe. Misschien kan ik van U ook geld ontvangen voor bezorgen bij allerlei adressen om dan 1 ritje naar de Primera te maken.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Ik heb dit doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger. Deze zal het met de bezorger bespreken en de nodige maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Dit wordt verder intern verwerkt, u ontvangt geen terugkoppeling op de afhandeling. Wel mag u er van verwachten dat u snel verbetering in de bezorging naar uw adres gaat merken.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hest48
Datum
Uiteindelijke oplossing
De leidinggevende chauffeur krijgt de opdracht de desbetreffende chauffeur over zijn gedrag aan te spreken en ik weet dat dit bij jongens onder elkaar, die moeten samenwerken vaak weinig of geen indruk maakt. Aan het feit dat ik voor de gek gehouden ben, zowat een hele dag heb zitten wachten om daarna toch op pad te moeten om het pakket zelf op te halen, daar gaat post nl helemaal aan voorbij. In mijn optiek wordt het steeds meer een bedrijf waar je eigenlijk liever niet mee te maken hebt, maar waar je helaas niet helemaal onderuit komt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen