Opgelost door POSTNL: Ontvangen kaart nabetaling portokosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148908
Gebruiker
Rose
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Begin januari ontvingen wij een aparte nabetalingskaart portokosten voor een bedrag van Euro 5,52. Bij het invullen van het portincidentnummer: Z11.151223.000540 blijkt het om een envelop te gaan , waar een gefrankeerde porto op te zien is van Euro 3,45 d.d. 23-12-2015 (afzender onbekend).

Ten eerste is het erg vreemd dat deze envelop gewoon op de deurmat lag, en niet als pakket is aangeboden. De benodigde port zou volgens het portincidentnummer immers euro 6,95 bedragen (zijnde pakketpost). De envelop had een normale afmeting en een juist gefrankeerde portozegel betreffende het gewicht.

Ten tweede is het erg vreemd dat de nabetalingskaart + de envelop niet gelijktijdig zijn aangeboden, maar dat er bijna 1,5 week tussen zit.

Ik ga ervan uit dat het een vergissing betreft en dat het portobedrag wordt kwijtgescholden.

Met vriendelijke groet,
Ilse L.

De oplossing

Kwijtschelding portokosten

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Laufenberg,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

    U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    Rose
    Datum
    Snelle correcte afhandeling!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rose
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen