Opgelost door POSTNL: Ontvangen kaart nabetaling portokosten

Rose

Begin januari ontvingen wij een aparte nabetalingskaart portokosten voor een bedrag van Euro 5,52. Bij het invullen van het portincidentnummer: Z11.151223.000540 blijkt het om een envelop te gaan , waar een gefrankeerde porto op te zien is van Euro 3,45 d.d. 23-12-2015 (afzender onbekend).

Ten eerste is het erg vreemd dat deze envelop gewoon op de deurmat lag, en niet als pakket is aangeboden. De benodigde port zou volgens het portincidentnummer immers euro 6,95 bedragen (zijnde pakketpost). De envelop had een normale afmeting en een juist gefrankeerde portozegel betreffende het gewicht.

Ten tweede is het erg vreemd dat de nabetalingskaart + de envelop niet gelijktijdig zijn aangeboden, maar dat er bijna 1,5 week tussen zit.

Ik ga ervan uit dat het een vergissing betreft en dat het portobedrag wordt kwijtgescholden.

Ilse L.

Kwijtschelding portokosten

Geachte mevrouw Laufenberg,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

Sven
    PostNL