Opgelost door POSTNL: Ontvanger van post in nadeel

Monique

Verschillende keren heb ik een klacht geuit over niet of beschadigde ontvangen post/pakketten. Op een aangetekende brief heb ik een jaar moeten wachten. Echter, als ik contact met Post.nl opneem, kunnen ze zogezegd niets voor mij doen. De verzender dient contact op te nemen. Lastig, als je bijvoorbeeld iets via marktplaat koopt. Als de verzender niets onderneemt, heb je gewoon pech. Nu krijg ik voor de zoveelste keer een portokaart in mijn brievenbus. Of ik even €5.52 wil storten voor een bezorgd, maar ongefrankeerd poststuk. Via de website kan ik het pakket niet uploaden. Waarom gaat Post.nl nu ook niet naar de verzender? Ik ben verontwaardigd en voel me in de maling genomen. De ontvanger (wellicht heb ik reeds portokosten betaald aan de verzender) wordt niet correct behandeld. Graag een reactie

Excuus

Portokaart als niet verzonden beschouwen

Monique
    Post.nl heeft uitgebreid gereageerd, excuses aangeboden en ten onrechte gestuurde portokaart (porto bleek wél betaald door verzender) mag ongefrankeerd retour gestuurd.
    Mijn vraag waarom men bij Post.nl niet consequent is (dus áltijd alleen de verzener benaderen) blijf echter onbeantwoord.
    Mijn advies: ga bij vragen of problemen met verzenden /ontvangen in gesprek met ontvanger én verzender. Beide zijn uw klant! En de klant zou als koning behandeld moeten worden.