Opgelost door POSTNL: Ontvangers kerstkaart krijgen boete voor te lage frankering decemberzegels 2020

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 496834
Gebruiker
Leintje#0111
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 16 november jl decemberzegels gekocht bij Primera. 100 kaarten op de bus gedaan die dag. Nu komen er berichten binnen dat de kaart te weinig gefrankeerd is. Vooral Heemstede e.o. We schamen ons rot!!! Er staat nergens vanaf welke datum de nieuwe decemberzegels gebruikt mogen worden! Wél tot wanneer (6 januari 2021) Dus we vertellen de ontvangersde boete niet te betalen!

De oplossing

Op zijn minst een excuus welke we kunnen doorsturen naar de ontvangers van onze kaart.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent het versturen van uw kaarten met decemberzegels. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses dat er meerdere geadresseerden een porto kaart hebben ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is voor zowel u als de ontvangers. De decemberzegel mag van 16 november 2020 t/m 6 januari 2021 gebruikt worden voor het versturen van kerstpost binnen Nederland t/m 50 gram. Goed, dat u al tegen de geadresseerden heeft gezegd dat ze niet hoeven te betalen. De geadresseerden kunnen contact met onze klantenservice opnemen om eventueel al betaalde kosten terug te krijgen of deze kosten te laten vervallen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Leintje#0111
Datum
Uiteindelijke oplossing
post.nl erkent de fout en schrijft dat diegenen die de boete hebben betaald dit terug kunnen vorderen. Ik ben van mening dat het initiatief niet bij de gedupeerde moet liggen maar in dit geval van vergoeding bij de veroorzaker, zijnde Post.nl
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen