Klacht POSTNL: Ontvangers Nieuwjaars post onterecht een boete gekregen

Hoek

Wij hebben onze nieuwjaarsgroet op 5 januari in de bus gedaan bij Post.nl.
Dat is binnen de termijn van de Kerstzegels (die loopt tot en met 6 januari)
Nu hebben de meeste ontvangers een boete kaart ontvangen van 1.92 € en een paar andere ontvangers niet. Terwijl alle kaarten tegelijk zijn verzonden door heel Nederland.
Bij de klantenservice hebben ze met één code van één ontvanger de boete ongedaan gemaakt maar daarvoor moest ik eerst bellen voor 45 cent per gesprek.
Verder weet ik niet de codes van de ontvangers, zij moeten dus zelf in actie komen via telefoon of internet.
Voor een fout van Post.nl ben ik al een tijdje (via Internet!) bezig mijn contacten daarover te informeren. Om je dood te schamen!
Voor mij geen post.nl meer, ik stuur wel een mail of whatsapp.....

Tegemoetkoming naar mijn contacten...

Geachte heer/mevrouw,Dank voor uw bericht. Mijn excuses voor deze situatie. U heeft gelijk, de kaarten zijn nog voor 6 januari gepost waardoor de portokaarten van de ontvangers als onterecht kunnen worden beschouwd. Echter zoals u zelf al vermeldde, de ontvangers moeten zelf contact met ons opnemen. Aan de hand van de code kunnen wij dan daadwerkelijk vaststellen of de kaart definitief onjuist is.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Nienke
    Hoek
    Tussen mijn ontvangers zitten ook een aantal mensen die meteen de boete betaald hebben en daarom ook de code die niet meer hebben. (meestal oudere mensen die schrikken en niet via internet een klacht wilde indienen)
    Zo heb ik een paar adressen van mensen die graag hun kosten terug willen. Omdat dit privacygevoelige info is wil ik ze hier niet bijschrijven. ik hoop dat jullie contact met mij opnemen zodat ik die adressen kan doorgeven. Dat is wel het minste wat Post.nl kan doen! mvg N. Hoek
    Geachte mevrouw Hoek,Via onze site http://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/webwinkels/transport-en-logistiek/fulfillment-uitbesteden/contact-fulfilment/ kunt u de gegevens doorgeven. Als u het bovenstaand gesprek bij de vraag toevoegt zijn mijn collega's beter op de hoogte van de situatie en kunnen zij u beter helpen. Daarnaast kunt u ons ook via facebook of twitter benaderen. Wij zien uw reactie graag tegemoet. Met vrinedelijke groeten,Jens
    Hoek
    Ik heb via de link 2 adressen doorgegeven maar tot op heden niks gehoord...
    Geachte mevrouw Hoek,Dat is vervelend om te horen. Dit kan doorgaans ook langer duren i.v.m. drukte. Vertelt u alstublieft aan uw ontvanger dat we ook via Facebook en Twitter bereikbaar zijn. Dat is eenvoudiger en sneller. Ook kunnen wij via die weg een klacht aanmaken met mogelijke restitutie. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Nienke
    Hoek
    Ik mail en bel, maar nu krijg ik te horen dat de 2 adressen die ik opgeef die graag gecompenseerd willen worden maar moeten regageren via facebook of twitter....
    Echt bizar!