Opgelost door POSTNL: Onvoldoende gefrankeerd volgens Post.nl

Urs

Ik heb vanochtend een kaart met een boete van €5,11 ontvangen, omdat ik volgens Post.nl te weinig heb gefrankeerd. Wil het nu dat het postagentschap van Post.nl dit pakje zelf heeft gefrankeerd. Dus bij wie ligt nu eigenlijk de fout? Het boete bedrag slaat ook helemaal nergens op. Pakje kon gewoon door de brievenbus. Kunnen ze mij verplichten om te betalen?

Kwijtschelding boete Post.nl

Geachte mevrouw, Hammers,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een zending die u bij een servicepunt heeft gefrankeerd.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u dan een portokaart ontvangt. Ik heb met de betaalcode gekeken naar de zending gekeken. Ik zie dat het inderdaad niet klopt. Daarom heb ik de portokaart voor u afgeboekt. Deze hoeft u nu niet te betalen. Mijn excuses voor het ongemak, hopelijk komt het niet weer voor.

Jurgen
    Klantenservice PostNL
    Urs
    Super netjes afgehandeld door Post.nl. Bedankt!