Klacht POSTNL: onvoldoende gefrankeerde post

Klachtnummer
# 35024
Gebruiker
willygies@hotmail.com
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Tweemaal heb ik van Postnl een portokaart ontvangen met het verzoek om 2,40 euro te betalen voor onvoldoende gefrankeerde of ontvangen post. Aangezien ik niet weet om welk poststuk het gaat, ga ik eerst naar de site www.postnl.nl/betalen zoals op de portokaart staat aangegeven. Echter ik kom alleen op de site waarbij ik via eenmalige incasso machtiging het bedrag kan betalen, zonder te weten om welk poststuk het gaat.

De oplossing

Graag wil ik weten om welk poststuk het gaat. Op de portokaart staat als betaalcode vermeld: D03.130827.005481.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Gies-Kasbergen,Bedankt voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u een portokaart heeft ontvangen maar dat u niet weet op welke zending de portokosten betrekking hebben. Ik vind het erg vervelend dat het controleren via de website niet is gelukt. Naar aanleiding van uw melding heb ik telefonisch contact met u opgenomen en gesproken met meneer Gies.Zoals telefonisch besproken, gaat het om een poststuk dat verstuurd is naar Hofmann GmbH & Co. KG in Traunreut, Duitsland. De zending was gefrankeerd met € 0,44 terwijl het tarief voor post binnen Europa tot 20 gram € 0,96 is. De kosten bestaan uit het ontbrekende bedrag aan portokosten afgerond naar een veelvoud van € 0,60 plus € 1,80 aan administratiekosten.Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet,Tamar
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen