Opgelost door POSTNL: Onvoldoende verzendkosten?

Goedemiddag,

Ik heb een kaartje in de bus gekregen met het verzoek om de 'verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen'. Het zou gaan om een brievenbuspakje dat ik heb verzonden via de verzendservice van Bol.com, het paste prima in de envelop en het paste ook prima in de brievenbus. Echter zou volgens jullie het brievenbuspakje te dik zijn geweest, hoewel Bol.com aangeeft dat het product een hoogte heeft van 28 mm en dat dus gewoon binnen de gewenste afmetingen valt voor een brievenbuspakje (32mm!).

Ik heb portokosten betaald voor het pakje dat ik heb verzonden, voldoende (!!) voor een brievenbuspakje wat het poststuk van mij dan ook was. Ik zou graag opheldering willen en kwijtschelding van de onterechte portokosten.

Met vriendelijke groet

Geachte mevrouw Borst,

Hartelijk dank voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een zending die gewoon door de brievenbus paste. Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Graag informeer ik u hierover.

Ik heb de portokaart nagekeken en deze is inderdaad onterecht. U mag de kaart naar ons terug sturen door de sticker te verwijderen, de datum van vandaag erop te vermelden en de melding ‘afgeboekt iom KS’. Als u de kaart dan in de oranje brievenbus doet regelen wij het verder en voorkomt u een herinnering.

Ik heb hier nog wel even een melding van gemaakt zodat we onze processen kunnen verbeteren. Excuses voor het ontstane ongemak.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    Kimy908
    Goede en snelle afhandeling van klacht.
    Formeel en duidelijk.