Klacht POSTNL: Onvoldoende verzendkosten

MSP2015

Ik heb laatst een kaart verstuurd naar Amerika.
Hiervoor ben ik naar een verkooppunt geweest voor de postzegels.
Ik heb de medewerkster gevraagd hoeveel aan postzegels ik voor die kaart moest kopen en mij werd verteld dat ik er één internationale zegel van € 1,15 op moest plakken.
Nu krijg ik van PostNL een rekening van € 3,45, omdat er één zegel te weinig op zat.
Dus door slechte voorlichting van een verkoopster van jullie product moet ik nu én het bedrag van de extra zegel betalen én de administratiekosten die er bij komen.
Ik vind dit ronduit belachelijk. Het lijkt mij, dat een verkoopster de juiste informatie behoort te weten over wat ze verkoopt. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om iemand hierover in te lichten en zeker geen medewerkster die dit hoort te weten.

Afhandeling door kosten weg boeken.

Geachte heer Spijkers,

Uit uw bericht begrijp ik dat u verkeerde informatie heeft gekregen op het postkantoor en daardoor te weinig heeft gefrankeerd. Graag ontvang ik de betaalcode van u, dan ga ik even voor u kijken.

Ik wil u aanraden, mocht u het sneller afgehandeld willen hebben, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice of via Facebook of Twitter.

Ik hoop spoedig van u te horen,

Hans
    Klantenservice PostNL
    H03.151126.001355
    Geachte heer Spijkers

Bedankt voor de betaalcode van uw ontvangen portokaart.

Ik zie inderdaad dat aangegeven is dat dit poststuk met 2 postzegels gefrankeerd had moeten worden, deze was namelijk 28 gram in plaats van 20 gram, waar het tarief van € 1,15 op van toepassing is. Mijn excuses dat de medewerker van het postkantoor u hier niet goed over heeft ingelicht.

Zou u nog willen laten weten welk postkantoor dit betreft? Dan kan ik ervoor zorgen dat u de kosten niet hoeft te betalen.

Meryl
    Klantenservice PostNL
    Postkantoor Paletplein Tilburg, Paletplein 3
    Geachte heer Spijkers,

Bedankt voor uw aanvulling. Mijn excuses voor de onjuiste frankering van uw zending door het postkantoor in kwestie.

U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

Sven
    PostNL