Klacht POSTNL: Onwetendheid/ leugens over status pakketten uit buitenland.

Jonasdegrote

POSTNL informeert klanten nog altijd op foutieve wijze als het aankomt op buitenlandse pakketten (vooral uit VS) die conform buitenlandse (bijv USPS) tracecodes al in NL gearriveerd zijn. Deze codes zijn niet omgezet naar 3S codes en dus volgens PostNL zijn ze niet in NL...
Antwoord hier is vaak: "we hebben het nagezocht maar het pakket is niet in NL gearriveerd" , "contacteer afzender", "helaas....." etc etc.
Dit is dus ONZIN!
Wat er echt gebeurd is:
- Pakket is WEL in NL
- Pakket heeft WEL Schiphol verlaten
- Pakket ligt NIET bij de 'douane' want PostNL = douane (altijd een rotsmoes)
Als pakket nl bij "echte" douane zou liggen dus steekproef door douane zelf (veel minder dan 1% kans) zou deze gescand zijn en dus bekend bij PostNL.
- Pakket ligt gewoon op bijvoorbeeld PostNL locatie GYROSCOOPWEG te Amsterdam bij PostNL inklaringen en is ongescand.
- Het kan daar heeeel lang blijven liggen en blijft dus niet-bestaand voor de fantastische PostNL klanten "service".

Hetzelfde gebeurt ook met pakketten uit bijv China. Probleem hierbij is dat we bij deze codes meestal niet eens kunnen zien dat het al in NL is aangekomen dus denken we dat het gewoon lang onderweg is..Nee. Het ligt gewoon in een PostNL loods!

PostNL kan het blijkbaar niet opbrengen om eerlijk en transparant te zijn of iets beter hun best doen om dit hekelpunt aan te pakken, Foei!

De afdeling die verantwoordelijk is voor deze gang van zaken saneren. Jullie begrijpen blijkbaar niet hoe belangrijk sommige pakketten kunnen zijn voor de klant. Deze betaalt voor de diensten die niet door jullie geleverd worden.
Voorliegen kan/ mag niet. Laat je beter informeren en communiceer intern voor de verandering.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de werkwijze betreft buitenlandse zendingen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wanneer een zending door PostNL ontvangen wordt, krijgt deze áltijd eerst een scan. De buitenlandse code halen wij vervolgens door het systeem. Wanneer er wordt gevraagd of de zending al in Nederland is en de barcode geen zoekresultaten geeft, hebben wij de zending niet in handen en kunnen wij jou niet uit de brand helpen. Uiteraard willen wij kunnen vertellen dat de zending in Nederland is aangekomen. Ik begrijp het nut van het “achterhouden” dan ook niet volledig.

Als u al een langere tijd op een zending wacht en deze geen resultaten geeft bij ons, kunt u inderdaad beter de afzender contacteren. Deze kan namelijk via het lokale pakketbedrijf een onderzoek opstarten zodat het pakket opgespoord wordt. Indien een zending in Nederland aankomt gaat deze door onze inklaringsdienst. Ook hier krijgen wij scans van te zien.

Jonasdegrote
Het enige nut van “achterhouden” is een logistiek systeem dat niet deugt en het spul onbehandeld blijft liggen. Backlog dus. Een niet goed functionerend systeem idem. Wat ik ook probeer, ik krijg geen antwoord op duidelijke vragen en geen opheldering. Dit schrijven is ook bedoeld voor anderen, zodat zij niet hoeven te accepteren afgescheept te worden met onzin. Misschien kunt u het volgende uitleggen voorafgegaan met wat feiten: - ik weet exact hoe laat en met welk toestel een pakket het land van oorsprong heeft verlaten. - ik weet ook exact hoe laat dit toestel is geland op Schiphol (dit is vaak maximaal 4 dagen na het bestellen, afhankelijk van oorsprong en lokale logistiek) - daarna is het pakket dagen, weken en soms langer dan een maand spoorloos. Geen scan, geen info. - ook het bedrijf dat het toestel leeghaalt is te achterhalen maar wat er daarna gebeurt... Hoe presteren jullie het?