Klacht POSTNL: Onwijs slechte service en de omgang met spullen van mensen echt asociaal! Absurd!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 312123
Gebruiker
Stephh
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Heb nu 2 keer achter elkaar in 3 dagen tijd een beroerd slechte ervaring gehad met PostNL! De eerste keer plak ik een briefje op de deur ( niemand thuis? wilt u dan aub het pakketje bezorgen bij nummer 57). Op nummer 57 woont mijn zus en aangezien ik een bestelling verwachte met een waarde van 300 euro wil ik deze natuurlijk in goede handen laten ontvangen, de postbezorger heeft waarschijnlijk in mijn gedachte gedacht van ja dag ik bezorg het gewoon lekker aan de overkant. Heeft ie dus niks gedaan met mijn vraag/wens en het gewoon bij een willekeurig iemand gebracht die ik dus helemaal niet ken! Daarbij stond er op de track en trace dat er voor dit pakketje een handtekening vereist was! Ook dit is dan uiteraard ook niet gebeurd! De tweede keer werd er aan gebeld en werd het pakketje gewoon voor de deur neer gezet op de grond en was de bezorger gewoon verder gegaan met zijn ronde! Vind dit echt een hele slechte service! Word zo niet respectvol om gegaan met pakketjes van mensen! Alsof het allemaal maar niks is wat iemand besteld! Echt een dikke vette klacht! Kan echt niet dit! Ronduit asociaal!

Gewenste oplossing

Iemand zijn vraag/wens respecteren! Respectvol met spullen van andere omgaan! En niet alleen met de pakketjes! Maar ook met de mensen zelf!
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Weymaere,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat u niet tevreden bent over de pakket bezorging. Ik vind het heel kwalijk om te vernemen dat er zelfs een pakket onbeheerd bij u voor de deur is achtergelaten. Mijn excuses hiervoor.

    Een bezorger is niet verplicht om een dergelijk verzoek op een briefje op te volgen. Een bezorger mag het pakket ook bij naaste buren aanbieden, mits dit pakket bij buren mag worden aangeboden. Dit wil ik graag voor u nakijken als u mijn de barcode van het betreffende pakket zou willen sturen.

    Ik wil graag een klacht opmaken over het pakket dat onbeheerd is achtergelaten. Zou u mij hiervoor ook de barcode van het pakket willen sturen?

    Ik zie uw bericht graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Stephh
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Weymaere,

    Dank u wel voor uw reactie met de gevraagde gegevens.

    Ik heb voor de zending die onbeheerd is achter gelaten een klacht ingediend. Dit zal worden besproken met de bezorger door zijn teamleider. Dit zal intern worden opgepakt en daarom zult u hier geen bericht meer over ontvangen.

    Wat de andere zending betreft kan ik hier verder geen klacht over indienen. Iedereen kan een briefje op uw duur ophangen zodat hij of zij de zending dan in ontvangst kan nemen. Ik veracht dat de bezorger heeft gedacht dat hij het voor de zekerheid bij een andere buur heeft afgegeven. De bezorger weet verder ook niet wat er in een zending zit.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL

  4. Auteur
    Stephh
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Weymaere,

    Ik begrijp uw argwaan en heb daarom de klacht voor u bekeken. Ik zie dat een leidinggevende de situatie met de bezorger heeft besproken en dat er passende maatregelen zijn genomen. U mag er dan ook vanuit gaan dat er niet nog eens een pakket voor uw deur onbeheerd achtergelaten zal worden. Nogmaals excuses vanwege dit voorval.

    Ik snap dat u graag had gewild dat er in was gegaan op het briefje dat u op had gehangen. Het is in ieder geval veiliger geweest om het briefje aan de binnenkant van de deur op te hangen om fraude of diefstal te voorkomen. Toch is er afgesproken dat bezorgers niet op dit soort briefjes in mogen gaan. Aangezien dit een regel is die door ons, als werkgever, is opgelegd, dient de bezorger zich hieraan te houden. Het is om deze reden niet mogelijk om een klacht in te dienen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen