Klacht POSTNL: Op 3 januari een brief verzonden maar nooit aangekomen

Klachtnummer
# 149509
Gebruiker
Ed
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb op 3 januari een brief verzonden naar Reaal Verzekeringen te Alkmaar. Zij beweren dat zij deze brief nooit ontvangen hebben.

Gewenste oplossing

Ik wil dat het Postbedrijf aan mij duidelijk maakt waar deze post is gebleven.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Jilsink,

    Bedankt voor het melden van uw klacht over onze postbezorging. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden. Wat vervelend dat uw post nog niet bezorgd is.

    Een enkele keer raakt post in het verwerkingsproces, bijvoorbeeld bij het sorteren door onze machines of bij het bezorgen, zoek. Bij ongeregistreerde zendingen, zoals bij uw poststuk, kunnen we helaas niet achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Deze poststukken kunnen we namelijk niet volgen, zoals we dat bij aangetekende poststukken en pakketten wel kunnen.

    Ik kan wel aan de hand van uw postcode onderzoeken of het probleem vaker voorkomt in hetzelfde gebied. Hiervoor heb ik een klacht voor u aangemaakt. Op deze manier gaan we ervoor zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt. Mochten wij uw poststuk toch nog vinden, dan zullen wij deze uiteraard bezorgen.

    Mocht het nogmaals voorkomen dat uw post niet wordt bezorgd, dan wil ik u vragen om contact met ons op te nemen.

    Met vriendelijke groet,
    An
    PostNL Klantenservice

  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Jilsink,

    Bedankt voor het melden van uw klacht over onze postbezorging. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden. Wat vervelend dat uw post nog niet bezorgd is.

    Een enkele keer raakt post in het verwerkingsproces, bijvoorbeeld bij het sorteren door onze machines of bij het bezorgen, zoek. Bij ongeregistreerde zendingen, zoals bij uw poststuk, kunnen we helaas niet achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Deze poststukken kunnen we namelijk niet volgen, zoals we dat bij aangetekende poststukken en pakketten wel kunnen.

    Ik kan wel aan de hand van uw postcode onderzoeken of het probleem vaker voorkomt in hetzelfde gebied. Hiervoor heb ik een klacht voor u aangemaakt. Op deze manier gaan we ervoor zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt. Mochten wij uw poststuk toch nog vinden, dan zullen wij deze uiteraard bezorgen.

    Mocht het nogmaals voorkomen dat uw post niet wordt bezorgd, dan wil ik u vragen om contact met ons op te nemen.

    Met vriendelijke groet,
    An
    PostNL Klantenservice

  3. Auteur
    Ed
    Datum
    Ze doen kennelijk wat ze kunnen doen. Maar het versturen van poststukken wordt steeds onbetrouwbaarder. En moet waarschijnlijk voortaan aangetekend. Dat betekent dat de logistieke processen alleen maar meer fouten zullen gaan bevatten.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen