Opgelost door POSTNL: Op oude leeftijd overrompeld en misleid door Post NL bezorger meteen te betalen !

content Opgelost
Hillebrand5

Opgelicht door PostNL bezorger (overrompeld mijn vader van 93 jaar) met contante betaling aan de deur anders geen aflevering van pakket Ideal Praktijk en wanneer mijn vader om een betaalbewijs vraagt zegt hij dat dit '' in hun systeem geregeld is '' wat blijkt dat dit NIET het geval is achteraf en de post medewerker een gat had gemaakt in de zak en de factuur er uit had gehaald waardoor hij het bedrag van het pakket kon vragen ( eisen !) en mijn vader dit veel later pas zag toen 'de vogel was gevlogen' ...

Gezien mijn vader een aanmaning kreeg van Ideal Praktijk de kosten alsnog te betalen anders 40 Euro incasso kosten , wil mijn vader zijn geld vergoed hebben van Firma Post NL
Post NL zegt telefonisch dat ''Ideal Praktijk er achter aan moet gaan'' en als wij deze Ideal Praktijk willen benaderen is het zowel gebleken geen gehoor via telefoon te krijgen en geen reactie op de mail omtrent dit probleem!
Wel '' we hebben uw email ontvangen en zullen het spoedig in behandeling nemen'' ( alweer een week geleden en dus Ideal Praktijk maar weer betaald om van de incasso 40 euro gevrijwaard te blijven) ronduit schandalig dat mijn vader zo misleid is !

Geachte meneer/mevrouw Hillebrand,

Bedankt voor uw bericht. Ik betreur te lezen dat er onterecht geld betaald is voor de ontvangen zending. Hiervoor wil ik mijn oprechte excuses aanbieden. Graag reageer ik hierop:

Voordat ik kan adviseren over hoe wij hier het beste in kunnen assisteren, zou ik graag nog het volledige verhaal rond willen krijgen.

Graag zou ik van u willen horen waarom het nodig was dat er voor deze zending betaald moest worden, en hoe de bezorger hiervan af kon weten. Dit is namelijk geen zending uit het buitenland waar inklaringskosten over betaald moeten worden, of een rembours pakket. Als er bij de webshop was gekozen voor de mogelijkheid om achteraf te betalen, zou dit niet op het pakket gestaan moeten hebben.

In de eerste instantie zou ik u adviseren om de afzender over dit incident te benaderen en het verhaal uit te leggen. Mogelijk kunnen een alternatief aanbieden en wordt er geen naheffing uitgestuurd.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Tycho
    PostNL
    Beste Tycho ,

Het beste is natuurlijk even via het telefoonnummer naar mijn vader te bellen wat ik mee stuurde maar ik weet geheel van hem hoe het gegaan is .. Hij is 'misleid' en door de bezorger 'bedrogen' op zijn goedgelovigheid .. In en in gemeen ! Mijn vader was ook in de veronderstelling dat hij gewoon via de factuur in het pakket van Ideal Praktijk , het artikel binnen 14 dagen zou kunnen betalen online .. Maar omdat de bezorger er 'op stond' dat het pakket meteen betaald diende te worden liet hij mijn vader geen andere keus .. de arme man !! En wij vragen ons óók af hoe hij kon weten 'dit geintje te flikken' ???! Zegt U het maar ! ..want wanneer maak je zo iets mee ? We durven niet eens meer iets te bestellen via PostNL .. en hopen dat deze meneer echter nooit meer aan de deur zal leveren ... 'Hoe de bezorger het bedrag kon weten' ? vraagt U ?Nou.. slim uitgedacht ! Hij had achter het pakket ( de plastic zak ) een sneetje gemaakt misschien met een schaar of mesje en zó kon hij 'het bedrag' weten ..Hij hield tijdens 'het aanbieden' van het pakket 'deze achterkant' dicht tegen zijn lichaam gedrukt .. Mijn vader haalde het geld .. en terwijl hij aan de bezorger betaalde , scheurde de bezorger de factuur af ( vermoedelijk om weg te moffelen ) en overhandigde wel het garantiebewijs .. Mijn vader wilde graag ' een betalingsbewijs' maar U weet al wat hij hier op antwoordde '' niet nodig , zit in ons systeem '' ! Er zijn foto's van het pakket als u dit wenst .. Ideal Praktijk is inmiddels betaald omdat mijn vader een 'keurige man' is die álles altijd op tijd betaalt ... dit is dan ook 'een behoorlijke vernedering' dat je dan een aanmaning krijgt en anders extra 40 euro incassokosten ! Ideal Praktijk kent het hele verhaal maar doet er niets mee.. die zijn 'content' met het geld wat zij moesten ontvangen ... Het is feitelijk óók ' het probleem' voor Firma PostNL ( gezien hij medewerker is van Uw bedrijf ) Je gaat er toch van uit dat 'de medewerkers' goed doorgelicht zijn eer zij 'dit werk' mogen uitvoeren ?? En U kunt exact nagaan 'wie' er deze dag de bestelling bij mijn vader heeft afgeleverd...( aan de hand van de barcode die wij hebben gestuurd ) De datum van aflevering was 13 April 2018 om 14:45 ( dit heeft mijn vader genoteerd omdat hij het feitelijk al niet vertrouwde ...) dat hij geen betalingsbewijs kreeg.. En het vermoeden was helaas juist..

Dus wij hopen dat U 'de 59 Euro' vergoedt en deze misschien kunt terugvorderen bij uw medewerker ..dat is aan U ..

In afwachting hopende nu spoedig op 'de goede afhandeling'..

Vriendelijke Groet, Heer en Mevrouw Hillebrand

Wij wachten nog steeds op antwoord van Post NL

Hartelijke Groet,
    A Hillebrand
    Geachte heer, mevrouw Hillebrand,

Hartelijk dank voor de aanvullende informatie. Ik kan me voorstellen dat u graag een oplossing zou zien. Ik heb uw bericht doorgezet naar onze onderzoeksafdeling. Zij gaan dit oppakken en zullen binnen vijf werkdagen contact met u opnemen over de verdere afhandeling van de klacht.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene
    PostNL

Hillebrand5
Dank U Irene, Hopelijk komt er nu eens 'vaart in ' want mijn vader wil zijn 59 euro terug en zolang houden we 'deze topic' open .. U kunt dit terugvorderen via de postbezorger die die dag 'dienst' had ! Hartelijke Groet Fam Hillebrand