Klacht POSTNL: Opeenstapeling van beloften die niet worden waargemaakt.

Klachtnummer
# 75319
Gebruiker
Merel van Doesburg
Datum
3 reacties

Details

De klacht

1.Vandaag zou ik een pakketje binnen krijgen en ik had van de verkoper een track en trace code gekregen. Om 16 uur ging ik de track en trace code controleren wanneer die geleverd zou worden. Blijkt dat die om half 11 al was bezorgd. Ik ben de hele dag thuis, ook niet even weg geweest dus een briefje in de bus dan? Nee, het pakketje was er gewoon ingedouwd. Verpakking helemaal gescheurd. En gedeelte inhoud pakje kleine schade. Verkoper twijfelde tussen brievenbus en pakketdienst, nagevraagd bij postkant. moest postpakket. Verkoper net teruggegaan en krijgt niet geld terug. moest ze bij jullie zijn.
2. Tijdsindicatie bezorging klopt niet. Zou bezorgd worden tussen 9 en 12, kwam om half 5. Weg dag. Aantal keer gebeurd. + moest tekenen, dus mislopen geen optie.
3. Pakketje zonder aanbellen neergelegd voor voordeur. Aantal keer gebeurd.
4. ingang appartmentencompl. Pakketje neergelegd.
5. Kijk je wanneer en hoelaat bezorgd word volgende dag. Ineens staat die voor de dag later.

De oplossing

Ik zou graag serieus genomen willen worden want toen ik belde werd er niet gekeken naar een oplossing, moest er maar me dealen. Ik zou graag in contact komen met iemand van postnl die de fouten erkent en een compensatie regelt. Want dit kan echt niet door de beugel!!

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte Merel van Doesburg,Hartelijk dank voor uw melding. U heeft meerdere punten aangegeven in uw melding, ik zal proberen deze zo volledig mogelijk te beantwoorden.Ik vind het erg vervelend dat de bezorger niet binnen het gestelde tijdstip van bezorging is langsgekomen. De pakketbezorger is afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele vertragingen in de route. Ik kan dit helaas niet herstellen, maar PostNL controleert zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is.De tijdstippen die in mijn pakket worden aangegeven zijn verwachte tijdstippen gebaseerd op de elektronische voormeldingen die wij van de afzender en onze sorteercentra uit ontvangen. Mijn advies zou zijn om naast de verwachte tijdsindicatie ook te kijken naar de statusbalk die verschijnt wanneer u op de button "meer details" drukt.Indien deze balk voor drie vierde groen is gevuld is de zending over het algemeen bij de bezorgende collegae in uw regio.
    Is de balk nog geheel grijs moeten wij de zending nog ontvangen in onze sortering. Voor het onbeheerd achter laten, heeft u een melding bij ons gemaakt via ons eigen klantenservice systeem. Deze melding is doorgezet naar de collegae in uw regio en de betrokken chauffeur is hierop aangesproken.Wij gaan er van uit dat met het aanspreken herhaling wordt voorkomen. Mocht u toch nog hebben kunnen concluderen dat een bezorger zich niet aan de bezorgprocedures heeft gehouden dan vernemen wij dit graag van u via onze eigen systemen.Een compensatie kan ik u niet bieden. Het is ten allen tijde een afzender die voor een eventuele vergoeding in aanmerking kan komen als de gekozen verzendwijze hierin voorziet, omdat deze de vervoersovereenkomst met PostNL is aangegaan.Een volledig overzicht van hoe u met ons in contact kan komen vindt u op onze website : http://www.postnl.nl/klantenservice/Er van uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Frouktje
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Merel van Doesburg
    Datum
    Hallo mevrouw,
    Als er 1 is die in aanmerking zou moeten komen voor een vergoeding dan ben ik het zelf wel, want ik kies jullie uit als postbedrijf uit! De verwachte tijdsindicatie die u noemt hou ik ook altijd in de gaten dus daar ligt het niet aan. Wat u vertelde wist ik al. Ik vind het echt zwaar teleurstellend dat als ik naar jullie klantenservice bel en het me klauwen met geld(heb al geen vetpot) kost en het me uiteindelijk helemaal niks op levert. Graag reactie hierop! Gr. M van Doesburg
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte Merel van Doesburg,Een compensatie kan ik u niet bieden. Het is ten allen tijde een afzender die voor een eventuele vergoeding in aanmerking kan komen als de gekozen verzendwijze hierin voorziet, omdat deze de vervoersovereenkomst met PostNL is aangegaan. Onze excuses voor het onstane ongemak.Edith
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen