Klacht POSTNL: Openingstijden postkantoor / Pakketdienst

Zundert

Sinds 01-okt-2015 is de bezorging van buitenland pakketen bij de POSTnl gewijzigd en moeten deze blijkbaar opgehaald worden op het postkantoor. Opzich erg lastig aangezien er hierdoor veel vertraging komt in de levertijd. Helaas is het zo dat het postkantoor waar de pakketten bezorg worden voor mijn postcode ongeveer altijd gesloten is. 3 Dagen per week is deze open tot 17.00 en op zaterdagochtend tot 12.00 en dat terwijl er een postkantoor op een kilometer afstand zit welke 6 dagen per week tot 20.00 open is. Na veel bellen en vragen blijkt het niet mogelijk mijn pakketten af te leveren bij dat postkantoor is te ingewikkeld voor ze. Dat is opzich vreemd want ze hebben het process zelf een stuk ingewikkelder gemaakt sinds de pakketten niet meer worden thuis bezorgd. Het is dus onmogelijk voor een werkend persoon om hier in het dorp het pakket op te halen door de openingstijden. Dit lijkt toch erg op postcode discriminatie. Ongelijke behandeling op basis van postcode

De pakketten weer aan huis leveren of naar een postkantoor versturen welke wel normale openingstijden heeft. Het postkantoor is hier vandaag op dinsdag 22/12/2015 ( net voor kerst ) zelfs de gehele dag gesloten.

Geachte heer Zundert,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag wilt zien, dat er in de toekomst pakketten die uit het buitenland komen bij een ander postkantoor worden bezorgd. U heeft hier al eerder contact gehad met één van mijn collega's.

Aan de hand van dit contact is er intern een suggestie uitgegaan naar de verantwoordelijke afdeling. Er is een vast afhaalpunt, waar u de zendingen op kunt halen. Helaas is het op het moment nog niet mogelijk om te wisselen van een PostNL punt.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Femke
    Klantenservice PostNL
    Zundert
    Dit is geen oplossing voor het probleem.
    Het probleem blijft hierbij gelijk en veranderd namelijk niks aan de situatie. Het is toch heel erg vreemd dat meneer A die een paar kilometer verder woont zijn pakket wel gewoon kan ophalen op alle mogelijke tijden en ik, omdat ik toevallig in het gebied zit van een agentschap dat zelf beslist om bijna niet open te gaan, onmogelijk mijn pakket kan ophalen? Als het agentschap beslist om maar 1 dag in de maand open te gaan dan kan dat dus gewoon?
    Geachte heer Zundert,

Het spijt me dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting voldoet. Helaas kan ik de afhaallocatie niet voor u wijzigen. Er is een melding gemaakt om dit in de toekomst eventueel opnieuw te kunnen bekijken.

Annet