Opgelost door POSTNL: Oplichting

sad Opgelost
Amanda70

Mijn dochter verzend een pakket naar de Azoren.
Thuis gewogen 20kg dus online betaald en pakket aangetekend verzonden vanmorgen a €45,-
Krijgt ze vanavond een bericht dat bij postnl het pakket 60 gr te zwaar is of ze even €15,- wil betalen.
Te zot voor woorden .

1. waar is het bewijs dat het pakket 60 gr te zwaar is.
2. 20kg voor €40,- en nu voor 60 gr €15,- rekenen is niet in verhouding.
3.Is de weegschaal bij postnl wel regelmatig geijkt?

Ik vind dit echt je reinste oplichting.

De €15,- die mijn dochter heeft betaald terug storten.
Zij gaat emigreren en moet nog meer pakketten versturen.
Post-nl heeft de boete kwijt gescholden. Het betaalde bedrag moet echter nog terug gestort worden.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het gewogen gewicht van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat jammer om te lezen dat u extra kosten moet betalen voor het extra gewicht. Ik kan me voorstellen dat u het hier niet mee eens bent. Mijn excuses hiervoor.

Via de klantenservice of het beantwoorden van dit bericht, is het niet mogelijk om de opgelegde kosten te laten afboeken of aanvullende informatie te verstrekken. U kunt uitsluitend online bezwaar maken via de website: https://jouw.postnl.nl/portokosten/pakket/bezwaar of https://jouw.postnl.nl/portokosten/pakket/track-and-trace en volg dan onderstaande stappen:

• Vul barcode van het pakket in
    • Voor pakket binnen Nederland: vul de postcode van de ontvanger in
    • Voor een pakket naar het buitenland: vul de postcode van de Nederlandse afzender in
    • Klik op "Bezwaar maken"
    • Geef aan waarom u bezwaar wilt maken en klik daarna op "Bezwaar aanvragen"

Binnen twee dagen zult u dan per e-mail een terugkoppeling vanuit PostNL op uw bezwaar ontvangen.