Klacht POSTNL: oplichting

# 191317
gloor

Bij ons in de wijk Diemen Biesbosch en ook bij mij persoonlijk zijn postpakketten, door onbekenden, op onze adressen besteld. Die pakketten zijn, volgens het bedrijf H&M geleverd en aangenomen door iemand op 6 september 2016. Dat betekent dat Post.nl pakketten ergens bv op straat aan mensen afgeeft zonder bij ons aan te bellen. HOE KAN DAT DAT OP DEZELFDE DAG AAN ANDEREN DIE NIET OP HET ADRES DAT OP HET PAKKET STAAT 3 PAKKETTEN WORDEN AFGEGEVEN???????????????????????
Wij krijgen daarna de facturen van pakketten die wij niet hebben besteld en ook niet hebben aangenomen. Wij hebben contact gehad met H&M hierover en hebben ook bij de politie aangifte van oplichting gedaan.

1.DAT POST.NL HIER ONDERZOEK NAAR DOET: DOOR WELKE BESTELLER VAN POST.NL ZIJN OP 6 SEPTEMBER IN DIEMEN BIESBOSCH POSTPAKKETTEN VAN H&M BESTELD EN AAN WIE DIE PAKKETTEN ZIJN AFGEGEVEN.
2. Dat Post.nl de bestellers van pakketten bij Post.nl INSTRUCTIE geeft niet zomaar pakketten af te geven zonder te controleren of die personen op het adres dat op het pakket staat, wonen.
3. Dat Post.nl mij hierover een bericht stuurt.

Geachte mevrouw Luyando,

Ik begrijp dat er pakketten op uw adres worden besteld maar dat u deze niet zelf heeft besteld. Dit is uiteraard erg vreemd en vervelend.

In dit geval kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice van H&M en inderdaad aangifte doen bij de politie. Wij ontvangen namelijk de pakketten van H&M en bezorgen ze op het aangegeven adres. Daarnaast hebben wij geen inzicht in de gegevens van de H&M. De H&M kan zelf zien wie er heeft besteld.

Mocht u toch willen dat ik er even naar kijk dan ontvang ik graag de tracking codes van de pakketjes.

Bertrand
    Klantenservice PostNL

gloor
    Beste mijnheer Bertrand. Dat is het juist: de pakketten zijn NIET op onze adressen besteld, waar en aan wie ze afgegeven zijn weten we niet. Wij kregen WEL de rekening van H&M van pakketten die op onze adressen besteld zouden zijn maar op een andere naam. Die pakketten zijn door Post.nl afgegeven maar wij weten niet aan wie en hoe dat is gegaan. In elk geval niet bij ons aan de deur. Wij hebben contact gehad met H&M en aangifte gedaan. Ook nooit een trackingcode ontvangen.
    Mevr. Luyando

Geachte mevrouw Luyando,

Dit is uiteraard een zeer ingewikkelde en vreemde situatie. Echter kunnen wij u zonder tracking codes niet helpen.

Ik ga ervan uit dat dit verder wordt afgehandeld door zowel H&M als de politie. Ik hoop dat er snel meer duidelijk is en dat u er geen hinder meer van ondervindt.

Bertrand
    Klantenservice PostNL
    gloor
    Er vinden vreemde situaties plaats met postpakketten en Post.nl geeft niet aan daar een onderzoek naar te gaan doen. Daar ben ik niet tevreden over.