Klacht POSTNL: ordinaire graaipraktijken

roefsnoek

Zit al vier dagen te wachten op een brievenbuszending. Dan hebben ze een track en trace systeem, waarin staat dat mijn zending afgeleverd zou zijn. Dit is dus niet het geval. Dan ga je dus bellen met een enorm onbeschofte klantensercice, daar begint het mee. Klacht wordt afgedaan met de melding, we hebben de zending afgeleverd. Ik zeg nee dat klopt niet. Antwoord, ik zie het al we hebben de zending afgeleverd nbij onze tussenpersoon. Sorry mevrouw er staat dat er bij mijn adres een zending is afgeleverd en dat is het niet en daarom bel ik voor de tweede keer a € 0,45 per gesprek plus mobiele tel.kosten. U blijft zeggen dat de znd is afgeleverd. Natuurlijk gaan mensen dan bellen . Dit vindt ik ordinaire geldgraaipraktijken . Deze klacht is voor mij pas opgelost als post nl deze medingen dat zendingen zijn afgeleverd verwijderd uit haar systeeem. Eerder wordt deze klacht niet verwijderd. Wat een waardeloze kruideniersbedrijf.

Post .nl mag op haar website geen meldingen zetten, dat znd zijn afgeleverd. Dit is vaak het geval. Ze zetten iets als afgeleverd als zij een znd bij een tussenpersoon hebben afgeleverd. De klant heeft dan nog steeds geen znd , maar ziet dat wel als zodanig staan. Met als gevolg dat mensen gaan bellen met post .nl tegen 0,45 ct . Dit zijn ontoelaatbare praktijken. Ik ben dan ook niet bereid mijn klacht te verwijden als dit niet wordt veranderd.

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat volgens de informatie op track&trace uw zending is afgeleverd, terwijl dit niet het geval is. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Graag kijk ik de status van uw zending na. Wilt u hiervoor de 3S-code van het betreffende pakket sturen?

Ik zie uw reactie graag tegemoet,

Tamar
    roefsnoek
    Nogmaals, u reageert weer niet op de klacht. De zending is inmiddels 10 dagen spoorloos. De klacht is namelijk vooral dat u iets als afgeleverd meldt, terwijl dit niet het geval is. Dat is de klacht. Mensen gaan namelijk bellen met uw onvriendelijke klantenservice. De enige oplossing die ik verwacht is al vermeld. De verzender gaat overigens een procedure opstarten. T en T nummer is 3STBYE4967300
    Geachte heer Dennekamp,

Hartelijk bedankt voor het sturen van de barcode. Heel kwalijk dat u dit pakket nog steeds niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Het kan gebeuren dat een brievenbuspakje aan het eind van de dag een automatische scan ontvangt omdat de reguliere postbode geen scanapparaat bij zich heeft. Normaal gesproken wordt de zending dan alsnog binnen 5 werkdagen bij u aangeboden. Omdat dit niet het geval is geweest heb ik hiervan een klacht opgemaakt om de bezorging op uw adres extra in de gaten te houden en dit in de toekomst te voorkomen. Dit is een interne melding dus u zult hier geen terugkoppeling op ontvangen. Omdat er voor deze zending niet getekend hoeft te worden is verder onderzoek helaas niet mogelijk. Ik adviseer u voor een oplossing contact op te nemen met de afzender.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd

Annet
    roefsnoek
    pakket is nooit aangekomen. Jullie moeten die Track entrace er vanaf halen, dit slaat nergens op. Wat heb ik er mee te maken dat een tussenpostbezorger geen scanapparaat heeft. Jullie melden < NOGMAALS dat een znd is afgeleverd en die is niet afgeleverd. ja bij een tussenpersoon, een klant ziet dat niet en gaat weer bellen met jullie onbeschofte onkundige klantenservice a 45 cent. Zolang die track en trace systeem niet veranderd bij brievenbusznd en tussenpersonen haal ik deze klacht niet weg.
    Geachte heer Dennekamp,

Ik begrijp uw frustratie, het is inderdaad bijzonder vervelend als u uw zending nog niet heeft ontvangen terwijl de zending wel zo staat aangemerkt in ons track&trace-systeem.

Zoals mijn collega reeds aangaf, komt het voor dat een brievenbuspakje met de postbezorger meegaat, en niet met de pakketbezorger. Omdat de postbezorger niet over een scanapparaat beschikt, krijgt uw zending dan automatisch een scan mee - de verkeerde in dit geval. Nogmaals excuses daarvoor.

Ik zie dat het onderzoek reeds is opgestart door mijn collega. Ik adviseer u voor een passende oplossing contact op te nemen met de afzender. Het spijt me dat ik u niet anders kan berichten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Marie
    PostNL

roefsnoek
    Post nl gaat niet in op de klacht. Negeert het gewoon. De arrogantie ten top. Ik wil de klacht dan ook laten staan. Ik ben het zat met die graaipraktijken door dit soort bedrijven.