Klacht POSTNL: Paarse krokodil

22/10 drie koffers van Madrid naar Houten gestuurd
26/10 twee koffers geleverd. Koerier meldt: Ja, derde koffer heb ik gezien, mocht ik niet meenemen waarschijnlijk label beschadigen. Komt maandag.
30/10 Koerier komt langs of ik wil tekenen voor derde koffer: NEEN! Eerst leveren.
1/11 Gebeld. Hoe zit het? Ja. foutje, koffer moet hier zijn. Ik start onderzoek. Woensdag uiterlijk antwoord.
5/11 Post.nl belt snapt niets. Uitgelegd. OK wij gaan onderzoek starten. (weer dagen verloren)
7/11 nog foto koffer toegestuurd en extra info inhoud.
12/11 Post.nl meldt. Koffer is niet gevonden. Sorry. Laat verzender maar onderzoek opstarten. Ja, maar koffer is bij jullie gezien waar is die dan? Eeeuuh, ik euh DENK dat die terug gestuurd is naar Madrid. Nu probleem verzender.
Grrrrrrr. Vrijdag 26/11 hadden jullie de paarse krokodil zelf kunnen oppakken. Nu is de koffer (gestolen, want het was de enige van de drie koffers met kostbaarheden) of hij staat in magazijn onbekende paarse krokodillen.

Vindt deze paars krokodil. Er zitten onvervangbare papieren in. Betekent anders dat studente al haar certificaten kwijt is die niet vervangen kunnen worden en zij opnieuw een jaar naar China moet voor opnieuw dezelfde studie. Een volledig jaar verloren. Zet alles in werking. De naam van de koerier die koffer heeft gezien is bekend. Onderzoek waar koffer anders heen is. Het antwoord: ik DENK dat die terug gestuurd is, is heel frustrerend gezien de ernst van het probleem. De traagheid van de afhandeling is vermoedelijk fataal geweest.

Geachte heer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw reactie. Het is uiteraard erg vervelend dat niet duidelijk is wat er met uw derde pakket is gebeurt.
    Ik wil u daarom toch adviseren contact op te nemen met de afzender en deze een onderzoek te laten doen.
    Excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Iteke
    Z3MRunner
    Dit voorstel is al eerder gedaan. Onderzoek is ook al uitgevoerd door Madrid. Daar bleek men labels verwisseld te hebben. Staat ook al in uw file. Blijft overeind dat koffer hier gesignaleerd is. Leuk om verantwoordelijkheid naar Madrid af te schuiven. U en ik weten dat vanuit Madrid we hier geen stap dichterbij zullen komen omdat het hier in Nederland opgelost moet worden. Zet gewoon die beloning van mij intern uit.
    Geachte heer Kwee,Ik vind het erg spijtig te horen dat u ontevreden bent over de service van PostNL. Mijn collega heeft met het onderzoek er alles aangedaan om uw zending boven water te krijgen. Helaas is haar dit niet gelukt. Daardoor kan ik u alleen nog adviseren om contact op te nemen met de afzender. Met vriendelijke groet,Lotte
    Z3MRunner
    Drie koffers verstuurd. Twee afgeleverd. De derde, waarin de kostbaarheden, is bij post.nl gesignaleerd door eigen personeel. Als men direct de eerste dag had geacteerd was die mogelijk nog gevonden. Na drie dagen pas acteren betekent natuurlijk dat die uit het zicht verdwijnt. Te triest voor voor woorden en onnodig. Onbetrouwbare en risicovolle transporteur dus........