Klacht POSTNL: Paket met grof geweld door brievenbus geduwd

Chayennev

Via marktplaats had ik wat gekocht. Aangezien het niet door de brievenbus paste heb ik extra betaald zodat het als pakket verstuurd kon worden. De dag dat het bezorgd zou worden was ik niet thuis. Echter kreeg ik melding dat mijn pakket bezorgd was. Bij thuiskomst bleek dat het paketje met grof geweld door de brievenbus was geduwd waardoor ik hem er bijna niet uitkreeg én de verpakking beschadigd was.

Ik zou graag het geld van de verzendkosten terug gestort willen krijgen.

Chayennev
    Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket met grof geweld in de brievenbus is gedaan, waardoor deze er bijna niet uit wilde en de verpakking beschadigd is geraakt. Dit is uiteraard niet de manier waarop uw pakket hoort te worden afgeleverd, mijn excuses hiervoor. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Door middel van uw informatie heb een klacht gemeld en heb hiermee de manager van de verantwoordelijke bezorger op de hoogte gebracht. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Ik vertrouw erop dat de bezorging van pakketten op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

Een eventuele vergoeding kan alleen uitgekeerd worden aan de afzender van een pakket. De verzender is namelijk opdrachtgever voor verzending en heeft de verzendkosten betaald en heeft een vervoersovereenkomst met ons. Omdat het in dit geval gaat om een onverzekerd pakket is een vergoeding vanuit PostNL echter uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.