Klacht POSTNL: paket ongevraagd terug naar afzender in te korte periode (niet van deze tijd)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 405772
Gebruiker
Lusso Classics
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn pakket 3SPAMS1122999 dat vanuit de USA naar mij verzonden is, is in de week dat ik voor zaken in het buitenland zat op de postnl. locatie terug gestuurd naar de afzender omdat ik het niet binnen 7 werkdagen kon ophalen.
Ik heb niet gevraagd dit te doen en vindt de periode van 7 dagen ook erg kort.
Er moeten nu door extra kosten worden gemaakt om dit op te lossen, welke voor mijn rekening komen, en ik heb het onderdeel dat nu niet binnen is gekomen erg hard nodig.
Ik verwacht dat dit door jullie wordt opgelost.



De oplossing

ik wil hierbij een officiële klacht indienen, en stel PostNL in gebreken voor de door mij geleden schade.
Als dit niet naar tevredenheid wordt opgelost, zal ik genoodzaakt zijn mijn rechtsbijstand in te schakelen.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap inderdaad dat het niet fijn is dat u uw pakket niet heeft kunnen ophalen. Helaas hebben wij de afspraak met afhaallocaties dat zij het maar 7 dagen vast hoeven te houden. Het pakket is daarom volgens de normale procedure retour gezonden, hierdoor kan ik helaas geen schade vergoeding bieden en dient u dit verder op te lossen met de afzender.

    Ik zie ook dat u al een klacht bij ons hebt ingediend over deze situatie en deze ook al behandeld is. Hier heeft u op 25-11 ook een mail van ons over gehad. Er is geprobeerd om een herstelactie uit te voeren om het alsnog bij u te kunnen bezorgen. Helaas was uw pakket het land al uit, waardoor dit niet meer mogelijk was.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Lusso Classics
    Datum
    Bedankt voor de reactie, maar ik blijf bij mijn standpunt:
    Hoe kan een pakketje na 7 dagen terug gestuurd en in sommige gevallen zelfs vernietigd worden. (Indien afzender niet bekend is).
    Wie gaat er tegenwoordig langer dan één week op vakantie of op zakenreis?
    Dat kan je toch niet uitstellen ivm een pakket dat uit het buitenland komt.
    Wij proberen tegenwoordig allemaal een beetje aan het milieu te denken, en daar past onnodig heen en weer sturen van pakketten niet bij.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Lusso Classics
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niks
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?