Klacht POSTNL: pakje al 2 maanden zoek

rexregis

dat ik het net 2 uur lang heb ingetoets en {volgende stap} "geen toegang tot klachtenkompas" - alles weg!! {voor te huilen, scheldwoorden...}

ik maak het mij nu makkelijk en kort, want ik zit er nu al lang genoeg achter .

--------------------------------
{ https://www.klacht.nl/postnl/klacht/pakje-uit-het-buitenland/ }
{ https://www.klacht.nl/postnl/klacht/pakje-uit-het-buitenland-deel2/ }
-------------------------------
Ik hoor sinds 2 maanden ,WACHTEN AUB.
vrijdag 21.09 was het laatst antwoord: wij gaan onderzoek opstarten - 8 dagen wachten aub.

Ik heb 25-30 keer contact met postnl gehad, chat en gebeld, 9 uur ....
volgens mijn telling 4 onderzoeken opgestart en meerdere klachten ingediend

ik had contact met
* postnl/klantenservice {088-225 5555} wacht maar , douane is overheidsinstantie
* douane/belastingdienst { 0800-0143 } wij geven geen specifiek info , moet je bij postnl zijn
* postnl/ inklaringsafdeling { 088-868 8224}
* juridische loket - probeer maar bij geschillencommissie
* consumentenbond - postnl klachten moet je bij geschillencommissie zijn
* geschillencommissie - postnl pakje buitenland klachten alleen door de "afzender"

Die medewerker van de douane heeft mij verteld, hun mogen geen specifieke informatie over het pakje uitgeven, maar hun kunnen wel kijken of het pakje ook echt bij de douane is.
Als het pakje in nederland aankomt en de douane het oppikt, krijgt postnl een "inbeschlaagnaamcode" als bewijs. Ik zou naar deze code vragen en dan kan die douane mij zeggen of mijn pakje bij hun is.
Sinds bijna 3 weken probeer ik zo een code te krijgen.
postnl blijft zeggen dat het bij de douane is maar kunnen niet veel bij deze overheidsinstantie doen en kunnen mij geen code geven.
hun geloven mij niet dat ik met de douane spraak, { meneer ... die douane geeft geen info uit !!!} ik zeg ik weet maar....

het was per abuis vrijgegeven / nog niet in het systeem , maar fysiek op de plek / in het systeem, maar niet fysiek op de plek / spoorloos / nog altijd-alweer bij douane / nooit bij postnl

eindelijk duidelijkheid over mijn pakje. niet meer : WACHTEN AUB, en als jullie zeggen wacht maar 8 dagen , dan ga ik van uit dan het max op de 9 dag is OPGELOST

meer inzet voor de klanten , niet gewoon afschuiven.
douane zei met een 2 min telefoontje was al veel opgelost

Geachte meneer/mevrouw Konig,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Na enig onderzoek ben ik inderdaad veel cases aangaande dit pakket tegengekomen. De reactie van de afdeling inklaring (24-9) luidde dat u reeds bekend is dat de zending momenteel in beslag in genomen door de douane en u pas definitief bericht krijgt eer er een beslissing omtrent dit pakket genomen is. Ik wil u vragen dit nog even af te wachten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

rexregis
daar ga ik niet van uit. dit is gewoon alweer het zelfde standaard antwoord. uw verteld mij niets nieuwes over mijn pakje. Mijn vraag is HOE LANG ZAL DAT NOG DUREN en WAT IS DIE REDEN DAT HET AL ZOLANG DUURT? Heeft die meneer van de inklaringafdeling uw ook verteld hoe lang ik dat al weet. hij zei tegen mij dat ik een brief zou moeten krijgen , dit was 3 weken geleden. Het pakje is al twee maanden in beslag genomen, en ik moet maar verder blijven wachten. waarom? - zijn er illegal spullen in of wat, wat betekent dat het al per abuis was vrijgegeven. hoezo doen jullie er gewoon niets aan, die meneer van de douane zei tegen mij dat het met een telefoontje kan worden opgelost. maar jullie zijn de contractpartner van hun. tot "klantenservice bellen". Ik weet uit eerste hand dat die afdeling inklaring meer weet over het pakje dan jullie klantenservice en dat jullie twee postnl instanties extrem slecht met elkaar komunizeren. Waarom zal ik die minder informatieve nr bellen