Klacht POSTNL: pakje al weken zoek

content Niet opgelost
Rayne

Ik heb op 23 november een pakje retour gestuurd naar een computerwinkel met een adres in Krommenie. Ik heb zelf de portokosten betaald. Omdat ik maar geen reactie van de winkel kreeg toch maar even de track en trace gecontroleerd, Bleek dat het pakje op 27 november terug was gebracht op het sorteercentrum met de boodschap herstelprocedure. We zijn nu 2 weken verder en na ontelbare pogingen om bij Postnl iemand in beweging te krijgen ligt het pakje nog steeds in herstelprocedure. Ik heb eerst geprobeerd via de chat de klacht onder de aandacht te brengen. Niet alleen zijn de medewerkers daar ECHT onbehulpzaam, ( ze stellen de zelfde vragen 3 keer waar je dan 3 keer geduldig hetzelfde antwoord op moet geven) als het ze te moeilijk werd, verbraken ze gewoon de verbinding tot 2 keer toe. Dan maar facebook, ook daar werd ik een HELE week afgescheept met,,, geduld geduld, blackfriday drukte blablabla.. en niemand die ook maar iets ondernam of een onderzoek opstartte! Vandaag nogmaals een poging gedaan en ohh ja,, krijg nu antwoord na 3 weken!!! dat het toch wel te lang duurt en er eindelijk eens actie wordt genomen! Ongehoord dat de klantenservice klanten gewoon wegdrukt op de chat ( zal wel goed zijn voor de queue) maar ook dat klanten weken lang aan het lijntje worden gehouden. IK BEN NU WEL LANG OBVER DE TERMIJN VAN RETOUR!! Gaat Postnl mij nu het geld terugstorten als het bedrijf dat niet meer doet? Of moet het bedrijf maar coulance tonen waar Postnl er een potje van maakt?

pakje wordt per omgaande opgespoord en bezorgd bij het bedrijf!! en excuses en uitleg aan het bedrijf zodat ik mijn geld terug krijg!

Rayne
    En nog steeds geen reactie van postnl. En natuurlijk ook geen pakje.. Diep triest!! Als ik als ondernmer zo met mijn klanten om zou gaan.. Ze laten betalen voor een dienst die ik niet lver dan was ik al lang op de fles!!
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

PostNL tracht een zending op de verwachte dag aan te bieden. Echter is de verwachte dag enkel indicatief, helaas geen garantie. Dit is conform de overeenkomst met de afzender, de officiële opdrachtgever van PostNL.

Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Die pakketten bezorgen we zo spoedig mogelijk. Houdt uw track en trace informatie in de gaten. De statusbalk met de (oranje gekleurde) icoontjes is altijd leidend.

Uit onze gegevens blijkt dat u tevens contact heeft opgenomen met de klantenservice. De medewerker heeft een onderzoek laten instellen. U ontvangt hierover uiterlijk 18 december gecontacteerd. Ik wil u graag vriendelijk verzoeken dit af te wachten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Rayne
Postnl heeft een onderzoek gestart naar het zoek geraakte pakje, maar of dat pakje wordt gevonden is dan ook maar de vraag. Jammer dat je als "klager"niet kan reageren op de post van het bedrijf, jammer ook dat na weken aandringen er pas actie wordt ondernomen door Postnl die als enige antwoord steeds maar vraagt geduld te hebben.. 19.12 : Het pakje is dus verdwenen. En Postnl verschuilt zich achter de algemene voorwaarden om geen verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen falen: maw ze bieden een service aan tegen een flink bedrag waar ze geen enkele garantie aan verbinden dat die service ook daadwerkelijk wordt geleverd. Moet je maar verzekerd verzenden is hun antwoord. De wereld op zijn kop lijkt mij.. Dat wordt voor de toekomst geen Postnl meer voor mij maar een andere bezorgservice die"service" hoger in het vaandel heeft staan