Klacht POSTNL: Pakje is retour naar afzender omdat ons adres niet zou bestaan.

D. van der Hoff

Na de vorige klacht vandaag opnieuw een probleem met de bezorging. Teamleider van PostNL zou met medewerkers praten over de problematische bezorging op ons adres. Dat heeft dus geen effect gehad.
Track &tracecode van het pakje dat nu niet bezorgd is: 3SOPKA3471193 . Deze keer hebben ze het pakje teruggestuurd naar de afzender omdat ons adres niet bestaat volgend PostNL. Hoe kom ik dan in vredesnaam aan mijn pakje?

Een definitieve oplossing bieden die wel werkt. En daarnaast een contactpersoon waar ik direct de klacht kan bespreken net als bij de collega’s van de brievenbuspost.

Uit uw bericht begrijp ik dat u denkt dat uw pakket onterecht retour is gestuurd. Dit is helaas niet in te zien. De retourscan is een vrij algemene scan die ook een andere reden zou kunnen hebben. De werkelijke reden van retour staat aangegeven op het pakket zelf en is inzichtelijk voor de afzender. Als de reden van retour inderdaad onjuist is, kan de afzender contact met PostNL opnemen.

D. van der Hoff
Er is geen andere oplossing aangeboden dan dat de afzender contact miet opnemen. Dat is al gebeurd. Het pakje jojoot sindsdien steeds op en neer tussen distributiecentrum, afzender, zwart gat van PostNL en weer terug. Een standaard antwoord voor een bloody ingewikkeld probleem. Dat gaat niet werken. De afzender en ik worden er helemaal Gallisch van.