Klacht POSTNL: pakje kwijt, verzendkosten ook...

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 74624
Gebruiker
ldp
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Het pakje wat ik via postnl, de enige aanbieder voor particuliere pakketpost in nederland, naar Engeland heb gestuurd is kwijtgeraakt. De inhoud was niet waardevol, dus verzekeren niet nodig. Maar daar gaat het niet om. Ik neem voor 13,50 de dienst pakketbezorgen af. Postnl maakt het pakket kwijt, en de verzendkosten voor de NIET gelverde dienst krijg ik niet terug. Dat vind ik onredelijk. Als zij mijn pakje kwijtmaken en de betaalde dienst dus niet leveren, dan geef je de klant zijn verzendkosten toch terug? Het pakje ben ik al kwijt en mijn vertrouwen in postnl is op een dieptepunt beland.

De oplossing

Retourneren verzendkosten pakketje binnen europa.

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Putter,Hartelijk dank voor uw reactie op klachtenkompas. Uit uw bericht begrijp ik dat een door u verzonden pakket naar Engeland niet is aangekomen. Ik kan mij voorstellen dat dit een teleurstelling voor u is en bied u dan ook mijn excuses aan. Graag informeer ik u op deze wijze verder.Uit mijn gegevens blijkt dat er geen onderzoek voor uw zending is opgestart richting Engeland. Helaas kan ik zien dat uw zending meer dan een half jaar geleden verzonden is waardoor dit onderzoek ook niet meer mogelijk is. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Tineke
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    ldp
    Datum
    Beste Tineke,
    Ik heb in mijn mailbox een uitgebreide mailwisseling, over het navragen bij loket buitenland van mijn pakje. Ik moest alles 5 keer opnieuw invullen, inclusief een keer per brievenbuspost. Er is mij door POSTNL 5 keer aangegeven dat ze het pakje niet kunnen traceren en dat ik mijn geld niet terug krijg. Dus kom nu niet met: het is langer dan een half jaar geleden. Dit is een KLACHT. Geen verzoek om mijn pakje te vinden. Daar heb ik genoeg over gecommuniceerd toen het niet aan kwam.
  3. Auteur
    ldp
    Datum
    Ik verzoek POSTNL om mijn verzendkosten voor de niet geleverde dienst te retourneren.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Putter, Bedankt voor uw reactie.Ik vind het erg spijtig om te vernemen echter is het helaas niet mogelijk om de verzendkosten te vergoeden.Nogmaals onze excuses voor het ontstane ongemak.Edith
    PostNL Klantenservice
  5. Auteur
    ldp
    Datum
    Heel heel slechte dienst. Hoe kun je als monopolist op het gebied van particuliere pakjes naar het buitenland zo met je klanten omgaan? Zodra er een andere aanbieder komt, gebruik ik PostNL nooit meer, dat is een ding wat zeker is. Het is hetzelfde als bij AH een brood kopen en thuis erachter komen dat de verpakking leeg is. Dan krijg je dus een nieuw brood. Trek het je aan Post NL, concurrentie is onderweg.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ldp
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?