Klacht POSTNL: Pakje niet bezorgd, terwijl er iemand thuis was.

JDG2497

Gisteren zou een pakje bezorgd worden door post.nl. Mijn beide dochters waren thuis, maar er is niet aangebeld. Ook mijn buren waren thuis maar er is niets bij de buren afgeleverd.
Gewoon een briefje in de bus dat het opgehaald kan worden bij post.nl.

Mijn man was net even de hond uitlaten en had de postbezorger daardoor net gemist. Hij vond toen hij thuis kwam het briefje. Meteen in de auto gestapt in de hoop de bezorger nog ergens in de buurt aan te treffen. Helaas niet het geval.

Ik denk dat de bezorger gewoon geen zin meer had. Nu moet ik het pakje op gaan halen, wat ik ten eerste al een slechte service vind. Vroeger kwamen ze gewoon de volgende dag nog een keer langs toch? En als de bezorger gewoon had aangebeld bij ons of eventueel bij de buren, dan was hij het pakje gewoon al kwijt geweest. Nu ben ik vanmiddag naar de Laan van Waalhaven 217 gereden, maar daar zat een briefje op de deur dat ik naar nummer 231 moest voor mijn pakje. En daar aangekomen wisten ze van niks. Nu zie ik op de site dat het bij Rataplan is afgeleverd. Fijne service hoor, kan ik straks weer daar naartoe rijden.
Zou fijn zijn als Post.nl ook iets met deze klachten zou doen. Ik zie dat het er inmiddels bijna 8000 zijn.
De bezorger erop aanspreken bijvoorbeeld. Mijn niet thuiscode heb ik hieronder ingevuld. Ik neem aan dat er nu achterhaald kan worden wie de bezorger was. Alvast bedankt!

Graag zou ik excuses krijgen, zodat ik ook weet dat er iets met een klacht gedaan wordt.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de pakketbezorging. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat er niet is aangebeld. Mijn excuses hiervoor. Ik wil hierover graag een klacht voor u aanmaken om dit met de chauffeur te laten bespreken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat is de Track & Trace code van dit pakket? (Ik kan geen info vinden via de KG-code).

- Werkt uw deurbel naar behoren? Of kan er een moment zijn geweest dat deze niet te horen was door bijvoorbeeld muziek of stofzuiger (Dit moet ik in de klacht vermelden wanneer er wel een briefje is achter gelaten)

- Wat is uw e-mail adres?

Bedankt voor uw privébericht met aanvullende informatie. Graag informeer ik u.

Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik direct een melding kunnen maken en is de manager van de verantwoordelijke bezorger op de hoogte gebracht. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Mijn oprechte excuses voor de gang van zaken en overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.