Klacht POSTNL: Pakje niet bezorgd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 348713
Gebruiker
Nerfje
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik krijg een mail dat mijn pakje bij de benedenbuurvrouw is afgeleverd, maar:
- ik was hele ochtend thuis, en de bezorger heeft niet aangebeld
- de buurvrouw is op haar werk en dus niet thuis en kan het pakje niet in ontvangst genomen hebben
- de buurvrouw en ik delen hetzelfde trapportaal en voordeel, maar er ligt geen pakje op de trap
- geen kaartje op de mat (alleen de email)
- ik heb links bij 2 en rechts bij 2 buren langsgeweest, maar nergens een pakje
- dus: Joost mag weten waar dat pakje bezorgd is
- ik bel met PostNL: ze starten alleen een onderzoek in opdracht vd klant, en raad eens wie dat is: de verzender. Dus ik als ontvanger ben geen klant, heel curieus. En nou moet ik de verzender gaan aanzetten om een klacht bij PostNL in te dienen.

Ik heb geregeld klachten: pakjes worden bij buren 10 huizen verderop afgeleverd, afleveradres wat ik door krijg is fout (zoals nu). Ik ben helemaal klaar met PostNL.

NB. Ik heb mijn buurvrouw gemaild. Die gaat nog wel terugmailen dat zij het niet in ontvangst heeft genomen.

De oplossing

Onderzoek starten wat er fout gegaan is.
En als het niet boven water komt de schade vergoeden.

4 reacties

  1. Auteur
    Nerfje
    Datum
    Aanvulling: zojuist de pakketbezorger v PostNL gesproken. Hij weet zeker dat hij giater geen pakje voor mij had. Hij wist precies op welkw adressen hij gister wel een pakje had.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakket niet goed is verlopen. U geeft aan dat u een e-mail kreeg dat uw pakket bij de benedenbuurvrouw is afgeleverd, terwijl u op dat moment zelf thuis was, er niet is aangebeld en er geen pakket bij de buurvrouw afgeleverd is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Zoals telefonisch aan u is uitgelegd is de verzender van het pakket onze klant, de afzender heeft ons betaald om het pakket te vervoeren. Omdat u klant bent van de afzender en hen hebt betaald voor uw aankoop, kunnen zij u een oplossing bieden als het pakket onverhoopt niet boven water komt. Zij kunnen over deze situatie een klacht bij ons melden.

    Ik wil voor u tevens graag een melding maken omdat u ook aangeeft dat er geen bericht in uw brievenbus achtergelaten is. Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is uw e-mailadres?
    - Wat is uw volledige adres? In de Track&Trace informatie staat een toevoeging bij uw huisnummer. Deze toevoeging zie ik niet bij de privégegevens op Klachtenkompas.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    Nerfje
    Datum
    Mijn adres is Bilderdijkkade 34a3, 1053 VD Amsterdam, emailadres eijskes@hotmail.com

  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor de informatie. Ik heb hier namens u een klacht over geregistreerd en er voor de zekerheid een vraag bij gezet naar het depot. Ik kan niet garanderen dat hier een gewenst antwoord uitkomt maar het is te proberen. Ik raad u aan om over twee werkdagen nog eens contact op te nemen via één van de kanalen van PostNL. Dan kijken we of er een antwoord bijstaat. Excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nerfje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen. Krijg net een mail dat de bezorger is aangesproken, maar ik denk dat de oorzaak dat mijn pakje niet bezorgd is niet aan mijn bezorger ligt, maar dat dit pakje nooit in de goede bus heeft gezeten. En Postnl kan zien via welke handheld het pakje is afgemeld. Ik wil wil weten welke bezorger en in welke wijk dat is. Ik ben HEEL ERG ONTEVREDEN, mede omdat er in deze zaak zeer veel gegevens zijn. Mijn indruk is dat ze gewoon geen onderzoek doen. Ze sturen je met een kluitje in het riet, erret: niet voldoende gegevens (wat onzin is) en dan “hopen dat hun reactie naar tevredenheid is”, en dan zeggen dat ze de bezorger erop hebben aangesproken en weer “hopen dat... enz”. Ik heb de bezorger persoonlijk een dag na het niet bezorgen gesproken, en ik moet zeggen dat ik hem geloof dat er geen pakje was. Hele keurige aardige jongen. En als laatste: dat PostNL ook nog durft te zeggen en te schrijven dat ik geen klant ben. Ik snap de logica wel, maar ik vind het ongehoord.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?