Klacht POSTNL: Pakje retour afzender want de geadresseerde was zogenaamd onjuist,

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 653243
Gebruiker
M.H.W.M. Schellekens
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mijn pakje werd niet bezorgd. In de app van PostNL stond dat de zending retour afzender is gestuurd omdat "de geadresseerde onjuist" was. Ik woon al zeventien jaar op dit adres en de (geprinte) gegevens waren correct. Erg vreemd dus. Ik heb het bedrijf waar ik het artikel heb gekocht gebeld; het pakket was inderdaad correct geadresseerd. Ik ben rond gaan fietsen, op zoek naar de bezorger van PostNL. Na een minuut of 35 zag ik de auto. De chauffeur stopte netjes. ik heb hem het verhaal verteld. Zijn reactie was dat een collega een stuks of 40 pakketten had overgenomen, waarover mijn pakket. De collega had gezegd dat het adres niet klopte en het pakje lag inmiddels weer in de auto die gestopt was. De medewerker van PostNL overhandigde mij mijn pakket.
Ik vind het vreemd dat de ene bezorger pakjes aan een collega overdraagt. Het is echter ronduit ongeloofwaardig dat laatstgenoemde heeft gezegd/geconstateerd dat mijn adres niet klopt. Het is van de gekke dat ik zelf achter de bezorger aan moest om te voorkomen dat het pakket naar Groningen teruggestuurd zou worden en vervolgens weer naar mij.

Gewenste oplossing

Ik wil uitleg van PostNL over het gebeurde, dus over het overdragen van 40 pakjes en over het leesprobleem van de collega.
Om de tijd die ik heb besteed aan het bellen van de verkoper en aan het rondfietsen op zoek naar de bezorger van PostNL goed te maken, vind ik een mooie bos bloemen van PostNL op zijn plaats.
Geboden oplossing
Ik heb de volgende wens geponeerd: Om de tijd die ik heb besteed aan het bellen van de verkoper en aan het rondfietsen op zoek naar de bezorger van PostNL goed te maken, vind ik een mooie bos bloemen van PostNL op zijn plaats. Op deze wens wordt niet ingegaan. Hij is niet eens genoemd. Ik vind de aangedragen oplossing daarom onvoldoende.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht op Klachtenkompas. U geeft aan dat uw pakket retour afzender zou gaan omdat het adres onjuist is. Ik begrijp dat dit teleurstellend voor u is. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag geef ik u een toelichting.

    Uw klacht is direct uitgezet naar de verantwoordelijke manager van de bezorger zodat er adequate maatregelen worden genomen om herhaling te voorkomen. De bezorger wordt hier zeker op aangesproken zodat er extra aandacht is voor uw adres ter verbetering van onze dienstverlening.

    Ik ga ervan uit dat door de maatregen die worden genomen de pakketbezorging weer zal worden uitgevoerd zoals u van PostNL mag verwachten en vertrouw erop dat dit naar uw tevredenheid zal worden opgelost.

    Gaat het een volgende keer opnieuw niet goed? Laat het ons dan gerust weten. Op postnl.nl/klantenservice vindt u onze contactopties en antwoorden op veelgestelde vragen. 


    Met vriendelijke groet,    

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen