Klacht POSTNL: Pakje uit buitenland niet bezorgd en slechte ervaring bij klantenservice.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 487652
Gebruiker
PakjeuitBulgarije
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een bestelling uit Bulgarije is nooit bij mij aangekomen.
ik heb drie maal gebeld met KPN en heb iedere keer een case nummer gekregen. 11138473, 11207789 en 11259441. Hier wordt trouwens verder niets mee gedaan. Als je belt krijg je eeen nummer en dat is dat.
Mijn pakje met track-trace heb ik kunnen volgen tot het sorteercentrum in Den Haag (na de douane). Daar houdt het op. Ook de klantenservice kon me niet meer vertellen dan dat het pakje zoek geraakt was. Ook navraag bij het post.nl afhaalpunt leverde niets op.
Tot mijn verbazing krijg ik nu (weken later) bericht van de afzender dat het pakje bij hem is terugbezorgd. Er staat op dat het teruggezonden is omdat het niet is afgehaald. Ik heb nooit iets gehoord van Post.nl dat het bij het afhaalpunt lag.
De afzender zond mij eenfoto van het geretourneerde pakje en daaruit blijkt dat het adres is overplakt met een barcode sticker. Alleen mijn naam is nog zichtbaar.
Ik heb nu gevraagd aan de afzender om het pakje opnieuw te verzenden. Echter hij rekent weer (terecht) verzendkosten.
Kan ik die nu ergens claimen?

De oplossing

ik wil dat mijn verzendkosten vergoed worden

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Logisch dat u dit pakket graag thuis had willen ontvangen. Zo te zien is het in Nederland als briefpost verder gegaan, waardoor het voor u niet te traceren is geweest binnen Nederland. Bij de brievenbus bleek het toch te groot te zijn om erdoorheen te passen, waardoor het voor u naar de PostNL locatie is gebracht. Hoe een pakket in Nederland verder gaat is afhankelijk van de verzendwijze waar de afzender voor heeft gekozen.

    Over een eventuele vergoeding kunt u het beste contact met de afzender opnemen. De afzender is namelijk de partij met wie u een betaalde afspraak heeft gemaakt, waardoor deze u van een passende oplossing kan voorzien. De afzender heeft een afspraak met de verzendende postorganisatie gemaakt en kan daar een onderzoek instellen naar het retour en de mogelijkheid tot restitutie laten bekijken.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PakjeuitBulgarije
Datum
Uiteindelijke oplossing
Post.nl verandert op eigen houtje "pakketpost" in "brievenbuspost" (zonder Track & Trace) en als het pakje dan niet door de brievenbus blijkt te kunnen en afgeleverd wordt bij een afhaalpunt zonder mij hiervan in kennis te stellen en vervolgens niet afgehaald wordt en geretourneerd wordt naar de afzender dan trekt Post.nl zíjn/haar handen ervan vanaf en neemt geen verantwoordelijkheid. Ik krijg dus glashard het advies om met de afzender contact op te nemen, omdat die een afspraak heeft met betrekking de verzending, over de vergoeding van de verzendkosten, die gemaakt worden om het pakje opnieuw naar mij op te sturen. Puur juridische indekkerij en weinig klantvriendelijk. Post.nl maakt een fout en zoek het zelf maar uit. Ik ben, zoals mag blijken, bijzonder ontevreden over de respons op mijn klacht / vraag.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen