Klacht POSTNL: Pakje uit China met geringe waarde ligt 4 weken in Nederland te wachten op aflevering

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 456903
Gebruiker
Hubert
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn pakje uit China via Aliexpress ligt al vanaf 26 mei 2020 (dus 4 weken!) bij Liege Linehaul Arrivals, maar géén update track&trace. Helemaal niets. De waarde is minder dan 22 euro dus inklaring douane, invoerrechten betalen, etc. is niet aan de orde. Dat je moet wachten is OK, maar dat je niets hoort en niets kan vragen is niet klantvriendelijk!

De oplossing

Informatie over de levertermijn of gewoon het pakje bezorgen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om lang op uw bestelling te moeten wachten. Mijn excuses hiervoor. Een pakket uit het buitenland kunt u in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com. U kunt in plaats van de 3S-code de buitenlandse code invullen. Zodra het pakket in Nederland is verwerkt en aan het bezorgadres is gekoppeld, komt er informatie tevoorschijn. Dat is op dit moment nog niet het geval. Hopelijk ziet u spoedig een update. Mocht dit niet het geval zijn en het duurt echt te lang, neem dan voor een verdere oplossing contact op met de afzender. Daar heeft u een overeenkomst mee. De afzender heeft de mogelijkheid om dit te melden bij zijn of haar lokale postdienst om een klacht in te dienen of een onderzoek op te laten starten.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hubert
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen! Alleen herhaling van standaard informatie over de procedure. Hetgeen ik natuurlijk al lang weet en al heb uitgevoerd. Omdat dit niets heeft opgeleverd vraag ik natuurlijk om aanvullende hulp na 4 weken! Niet dus. Het pakje is in Luik (België) aangekomen. Inmiddels weet ik dat er een vrachtwagen met duizenden pakjes van Aliexpress is gestolen, opengebroken en is teruggevonden. Mijn pakje staat al 4 weken in het systeem van Post.nl. Als het pakje in Luik door Post.nl is geregistreerd als aangekomen en het is 4 weken later nog niet in Nederland dan lijkt het mij niet zo moeilijk om te kijken of het nog in Luik ligt. Zo niet dan is het mogelijk gestolen. DIt kan dan toch met mij als ontvanger worden gecommuniceerd!? Nee, niets helemaal niets. En als je informatie vraagt (zelfs via klachtenkompas) dan krijg je alléén een standaard bericht over de algemene .procedure
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen