Klacht POSTNL: Pakje uit China wordt niet vrijgegeven

Marianne

Ik heb een led lamp besteld bij een Nederlandse webshop die op hun beurt in China besteld. Het pakje is gearriveerd bij Post NL, gecontroleerd, bepaald dat invoerrechten moeten worden betaald en heeft een track en trace nr. gekregen. Dus ik denk laat maar komen. Toen ik niets meer hoorde van Post NL ben ik weer gaan bellen en kreeg ik te horen dat de douane het pakje nader gaat onderzoeken en dit wel 3 tot 4 maanden kan duren. Is dit normaal en waarom moet dat zo lang duren ?

Ik wil de invoerrechten betalen en mijn pakje hebben en niet 3 a 4 maanden moeten wachten.

Geachte mevrouw Overbeeke-Louws,

Ik heb uw case gevonden in ons systeem en lees dat u met ons contact hebt gehad over deze situatie. Een week geleden heeft u, zoals u zelf ook aangeeft, te horen gekregen dat uw zending is geselecteerd voor de steekproef van de douane en dat dit maximaal 3 á 4 maanden kan duren. Ik begrijp goed dat u dit een zeer lange wacht periode vind.

Ik begrijp dat u graag wilt dat wij u kunnen helpen met deze situatie en dat we de wachttijd kunnen verkorten. PostNL heeft echter geen invloed op de tijden van de douane. Wij kunnen u daarmee niet helpen, excuses voor het ongemak.

Wanneer u meer informatie wenst over uw zending en het proces hiervan raad ik u aan contact op te nemen met de douane. Deze kunt u bereiken door te bellen naar: 0800 - 0143 (gratis).

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Neeltje
    Klantenservice PostNL
    Marianne
    Ik moet dit gewoon slikken maar ben er niet blij mee.