Klacht POSTNL: Pakket 6 dagen later verzonden dan op Track &Trace staat vermeld

Klachtnummer
# 177561
Gebruiker
Mo
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakket verzonden naar USA via Post.NL. Pakket maandag 11 juli ingeleverd. Dinsdag 12 juli gesorteerd en woensdag 13 juli 7.42 uur is status "verzonden naar land van bestemming" . 4 keer gebeld met Post.nl. Omdat de status van verzending maar niet aangaf dat het was "aangekomen in land van bestemming", heb ik t in Amerika na laten vragen. Op 19 juli spreek ik weer met iemand van Post.nl en die geeft aan dat mijn pakket de 13e is verzonden en ik af moet wachten en en pas 5 augustus een navraagformulier kan vragen om onderzoek te laten doen. Vandaag bericht uit USA:"The post office here says the package is preparing to leave the Netherlands, so it has not yet arrived in the U.S", Ik bel weer met Post.nl en vertel welk bericht ik nu vanuit Amerika heb ontvangen en na checken in een ander systeem krijg ik te horen dat het pakket nooit is vertrokken op 13 juli vanuit Nederland-ondanks dat Track & Trace dat aangeeft, maar pas vandaag, 19 juli - 6 dagen later. Ben hier niet blij mee.....

De oplossing

Op zn minst een compensatie. Betaal wel €105,30 voor zo'n pakket. Plus steeds gebeld naar klantenservice via 0900 nummer. Pakket was een nazending voor de kinderen die op vakantie daar zijn en niet alles in de koffer mee konden nemen. Kinderen komen aanstaande maandag(25 juli) al weer terug en pakket is dan misschien nog niet eens aangekomen op hun vakantie adres omdat het hier gewoon 6 dagen nog ergens is blijven liggen, terwijl mij is wijsgemaakt dat het sinds 13 juli al is verzonden.
Dus waarschijnlijk komt pakket aan wanneer ze alweer op terugreis zijn......geld weg, spullen weg.....

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Polak,

    Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending naar de Verenigde Staten nog niet is aangekomen.

    Ik zie in mijn systeem dat het er inderdaad op lijkt dat het pakket 13 juli is verzonden naar de Verenigde Staten, waarom dit afwijkt van de informatie van de post organisatie in de Verenigde Staten kan ik op dit moment niet verklaren. De gemiddelde overkomstduur is vanaf het moment dat het pakket is verzonden naar land van bestemming 3-6 werkdagen, echter kan het door omstandigheden soms voorkomen dat het langer duurt. De officiële overkomstduur is nog niet verstreken, daarom kan er op dit moment helaas nog geen onderzoek gestart worden. Ik begrijp dat het pakket noodzakelijk is, echter heb ik op dit moment geen mogelijkheid om actie te ondernemen, het spijt me.

    U kunt het pakket ook volgen via de website van USPS: https://tools.usps.com/go/TrackConfirmAction?tLabels=CC057182212NL
    Eventueel kunt u nogmaals met hen contact opnemen om na te vragen of er al meer informatie over de status van de zending is.

    Mijn excuses voor al het ongemak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,
    Wilma
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen