Opgelost door POSTNL: Pakket afgegeven?

RA vd Oest

Twee weken geleden heb ik een pakket verstuurd naar Almere.
Track& Trace site geeft aan dat op op 14 Juni om 12.06 is afgegeven.
Oh ja?
Niet bij het adres waar ik het naar gestuurd hebt, de dame heeft ook geen briefje in de bus gehad waar het wel is afgegeven.
Maar de site geeft aan dat ( ergens) is afgegeven.
Alle gegevens kloppen op de T & T, dus waar ging het verkeerd?
Post.nl zegt "Als er staat dat het afgegeven is, is dat zo"
Na een dreigmail van mijn kant werd ik door de klantenservice gebeld. Ze zouden het gaan onderzoeken en tot nu toe niets meer gehoord.
Dame in kwestie heeft ondertussen de chauffeur die meestal daar rijd en pakketten aflevert gesproken en hij zegt "Ik dacht dat ik het op nr 7 of 17 afgegeven had"
Dacht????!!!
Hij heeft tenslotte genoteerd dat het afgegeven is maar geen briefje in de bus gedaan bij de dame die het pakket moest ontvangen.
Post.nl zegt dat het afgegeven is, maar dat is niet zo.

Beste heer/mevrouw vd Oest,Uit uw bericht begrijp ik dat de chauffeur heeft nagelaten een kennisgeving bij de geadresseerde achter te laten betreffende burenbelevering. Mijn excuses hiervoor.Het is niet goed te praten dat de chauffeur dit is vergeten en het ook niet in het systeem heeft aangegeven. Echter een chauffeur levert 100+ zendingen af op een dag en dan is het dagen later moeilijk te herinneren waar een bepaald pakket precies is afgegeven.U heeft tot mijn spijt geen barcode vermeld, graag ontvang ik deze alsnog tezamen met uw gegevens en die van de geadresseerde, zodat ik de klacht erbij kan zoeken en de scans kan raadplegen.Met vriendelijke groet,Francis
    RA vd Oest
    Ik heb uw vraag beantwoord bij aanvullende info ivm privé gegevens
    Geachte mevrouw Van der Oest,Naar aanleiding van de aanvullende info die wij van u hebben mogen ontvangen, heb ik de bijbehorende melding in onze systemen gevonden.Volgens mijn gegevens heeft de behandelaar van de melding vandaag contact met u opgenomen om een en ander toe te lichten.Er zal nogmaals contact opgenomen worden met de chauffeur die de zending ter aflevering in de route mee heeft gehad.Echter u heeft het pakket verzonden zonder een aanvullende dienst, zoals verzekering. Een handtekening voor ontvangst is dan niet nodig. Wanneer het antwoord op deze navraag negatief zal blijven, wordt conform de voorwaarden van de door u gekozen verzendwijze geen vergoeding verstrekt.In de veronderstelling u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Frouktje
    Beste Froukje,
    Het ging mij bij deze klacht er niet om dat ik een vergoeding zou krijgen maar het feit dat Post.nl zo laks omging met de telefoontjes van mij en de geadresseerde. Waar is het pakket gebleven?
    Bij welk adres is het afgegeven?
    Niemand , ook de chauffeur kon daar geen antwoord op geven en dat vond ik vreemd.
    Daarbij genomen dat er altijd een notitie achter moet blijven bij de geadresseerde op welk adres dan wel het pakket is afgegeven en dus nagelaten was.
    RA vd Oest
    Tot nu toe ben ik niet ontevreden over de wijze waarop ik nu te woord ben gestaan maar pas na klachten online. Ik ben idd gebeld en er werd gezegd dat de chauffeur het pakket opeens na 4 weken opgehaald had bij het adres waar het was afgegeven?????? Nu is de geadresseerde net op vakantie en ik ben zeer benieuwd wat er nu mee gebeurt is. Maar dat kan ik pas begin Aug, zeggen. In ieder geval mijn dank tot nu toe voor uw antwoorden en handelingen.
    Geachte mevrouw van der Oest,Wij begrijpen dat het niet om een vergoeding te doen is geweest, maar u wilt gewoon dat een zending afgeleverd wordt bij de geadresseerde. Wanneer aflevering op het adres niet lukt hoort er ook een kennisgeving achtergelaten te worden.In dit geval is de zending zelfs per abuis in een heel andere straat afgeleverd en dit is met de chauffeur besproken en als het goed is inderdaad rechtgezet.Wij gaan er dan ook vanuit dat de betreffende chauffeur in het vervolg zorgvuldiger zijn werk doet. Onze excuses voor het ontstane ongemak.Met vriendelijke groet,Francis
    RA vd Oest
    In principe ben ik tevreden nu, ik moet afwachten tot de geadresseerde idd het pakket heeft ontvangen maar dat weet ik pas als ze weer thuis is van vakantie.
    M.v.g.
    Renee