Klacht POSTNL: Pakket afgeleverd bij buren, weg

consumentje

Onlangs heb ik een online bestelling geplaatst bij Divoza, een ruitersportwinkel. Het werd verzonden met Post NL; normale pakketpost met Track & Trace code. Helaas was ik bij de levering van het pakket niet thuis, mijn pakket is afgeleverd bij de buren. Mijn buurvrouw echter, beweert geen pakket in ontvangst te hebben genomen, en dat zij niet eens thuis was die middag. Post NL heeft navraag gedaan bij de postbode maar die weet zeker dat het daar is afgeleverd. De webshop heeft navraag gedaan bij Post NL maar komt met dezelfde conclusie. Ik heb een brief opgehangen in de hal van de flat, met de vraag wie mijn pakket heeft, maar tevergeefs. Mijn pakket is dus zoek en ik schijn daar nu zelf verantwoordelijk voor te zijn, terwijl ik niets heb gedaan? Slechte service van zowel Post NL als de webshop Divoza.

Ik zou graag zien dat Divoza mij het artikel alsnog toestuurt, of anders (een deel van) het aankoopbedrag teruggeeft. Uiteraard kunnen zij er ook niets aan doen dat het pakket verloren is gegaan, maar zij lijden er verder geen schade aan: IK WEL!
Graag in samenwerking met Post NL dit verder afwikkelen. Ik denk dat het om een fout van de postbode gaat, want die deelt wel vaker pakketten uit in de centrale hal omdat hij weigert het pakket tot aan de voordeur te brengen. Het zou fijn zijn om bij je online bestelling aan te kunnen geven dat het NIET bij de buren afgegeven mag worden, of dat je via de 'Mijn Pakket'-app van Post NL voorafgaand aan de EERSTE bezorgpoging, kunt aanvinken dat je het bij het PostNL afhaalpunt wil ophalen. Nu kan je daar enkel voor kiezen NA de eerste bezorgpoging, maar tijdens die eerste poging wordt er ook al bij buren aangebeld terwijl je dat misschien niet eens wil.

Geachte mevrouw Draeck,Hartelijk dank voor uw melding op klachtenkompas.Ik kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is dat u de zending nog niet in bezit heeft. Middels uw adresgegevens heb ik een klacht ingediend. De chauffeur zal aangesproken worden over de afleverprocedure, u krijgt hier echter geen terugkoppeling van. De afzender heeft de zending helaas zonder een aanvullende dienst verstuurd. Dit houdt in dat er niet getekend hoeft te worden voor de zending en bij buren aangeboden mag worden. Om dit te voorkomen is kunt u het beste de afzender inlichten hoe u de zending verzonden wilt hebben. UIteraard excuus voor de ontstane ongemakken. Met vriendelijke groet,Annelies
    PostNL Klachtenservice