Klacht POSTNL: Pakket al 2 maanden bij Douane

Klachtnummer
# 27111
Gebruiker
Anoniem
Datum
1 reactie

Details

De klacht

2 maanden geleden kreeg ik een brief van de douane afdeling van PostNL thuis waarin werd gezegd dat men niet de waarde en/of de inhoud van het pakket kon vaststellen.
Nu heb ik de binnen enkele dagen netjes een factuur uitgeprint met alle gevraagde gegevens erop en met het ingevulde formulier, en deze met het bijgevoegde retourenveloppe opgestuurd. Inmiddels is het ong. 7 weken geleden dat ik dat heb gedaan en het pakket is er nog steeds.
Wat het nog merkwaardiger maakt is dat er die week nog een dezelfde brief met dezelfde inhoud van een ander, 2de, pakketje diezelfde week arriveerde. Hierbij volgde ik precies dezelfde procedure en dit pakket ontving ik binnen 6 werkdagen na opsturen van de factuur met ingevuld formulier.
Ook bij het internationale trackingnummer is de status al 2 maanden ongewijzigd.
Het trackingnummer heb ik bij het referentienummer ingevuld.

De oplossing

1. Duidelijkheid geven omtrent de status van mijn pakket
2. Deze zsm afleveren

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van Stavoren,Ik heb voor u de scaninformatie van deze zending geraadpleegd en zie dat de zending op 8 april is ingenomen voor (herkomst)onderzoek in opdracht van de Douane. Hierop kunnen wij als PostNL geen invloed uitoefenen, u krijgt (nog) bericht of de zending definitief in beslag is genomen of niet.Zendingen worden steekproefgewijs gecontroleerd door de Douane, dat verklaard wellicht dat de andere zending wel is afgeleverd.Met vriendelijke groet,Francis
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen