Klacht POSTNL: Pakket al meer dan een maand bij de douane...

# 320884
GewoonEenMens

Ik heb een pakket besteld uit Amerika. Het pakket werd bezorgd met het bezorgbedrijf USPS. Ik heb begrepen van hun dat, zodra het pakket in Nederland aankomt, PostNL verantwoordelijk is voor de verdere aflevering. Dit is tevens bevestigd door de klantenservice van PostNL. Ook heeft de klantenservice mij vermeld dat, zodra het pakket wordt verwerkt, ik een 3S- track en tracé code krijg. Met deze code kan ik het pakket verder in Nederland volgen.

Nou ligt mijn pakket al sinds 23 juli bij de douane. Zoals ik het heb begrepen van de klantenservice van PostNL, mag de douane een pakket 30 dagen “vast houden”.

Tot op heden is er geen beweging is het bezorgingsproces gekomen. Mijn pakket ligt dus al meer dan een maand bij de douane.... PostNL kan mij niet verder helpen, omdat ze aangeven dat zij niks kunnen met de track & Tracé nummer die ik heb gekregen, dit is namelijk een erg lange 80-code.

Nou begint mijn geduld aardig op te raken, niet alleen omdat het zo lang duurt ook omdat de service waardeloos is. “Zonder track en tracecode kunnen we niks” is het standaard antwoord. Mijn pakket ligt al enkele weken bij de douane, ik heb helemaal niks vernomen van PostNL en uitzoeken waar mijn pakket is gebleven kan ook niet. Pakket is nog niet verwerkt waardoor ik geen juiste T&T heb gekregen en dus kan PostNL niks voor mij betekenen... belachelijke situatie!

Aangeven waarom het zo lang duurt, uitzoeken waar het pakket is, Het pakket zsm verwerken, zodat ik de juiste track en tracé code krijg en het pakket zsm kan worden bezorgd

Geachte heer/mevrouw Ziad,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending uit Amerika verwacht, maar dat deze tot op heden niet bij u is aangekomen. Omdat er geen 3S-code beschikbaar is, is het voor PostNL niet mogelijk om de zending te traceren en u van hulp te voorzien. Dat dit voor u een frustrerende situatie is, kan ik mij voorstellen.

Het beste kunt u in dit geval contact opnemen met de afzender van deze zending. Deze kan eventueel bij de originele verzendende postdienst navraag doen en conform de internationale voorwaarden een onderzoek starten. Dit is de enige manier waarop navraag mogelijk is. Op dit moment kan PostNL niets meer voor u betekenen.

Bram
    PostNL
    GewoonEenMens
    Bedankt voor de snelle reactie Bram, maar ik kan daar niks mee. Ik heb al contact gehad met de verzendende partij en zij hebben aangegeven dat, zodra het pakket zich buiten de VS bevindt, zij het pakket niet meer kunnen traceren (wat niet gek is). het is hun verantwoordelijk om het pakket in Nederland aan te laten komen, dit hebben zij gedaan. Jullie verantwoordelijkheid is om het pakket binnen nationale grenzen te bezorgen bij de ontvanger. Dit is niet gebeurd en ik krijg nog steeds het standaard antwoord “zonder T&T code” kunnen we niks.

Het is jullie verantwoordelijkheid om de pakketjes binnen Nederland te bezorgen, die verantwoordelijkheid is jullie opgedragen en jullie zijn daarmee akkoord gegaan anders zouden jullie die taak niet op jullie hebben genomen en was het pakket wel met een andere bezorgdienst (bijvoorbeeld DHL) verstuurd.

Het pakket is in Nederland, dus PostNL moet het bezorgen. Dus ik wil geen waardeloos standaard antwoord, maar dat PostNL zn verantwoordelijkheid opneemt en het pakket opzoekt, gaat verwerken en laten bezorgen!
    Geachte heer/mevrouw Ziad,

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp volkomen dat u hier zeer gefrustreerd door raakt en uw pakket gewoon graag wilt ontvangen.

Zodra een zending in Nederland aankomt wordt de buitenlandse tracking code omgenummerd naar een 3S-code. Deze code ziet er doorgaans altijd als volgt uit: AB123456789CD. Ik heb gezocht op uw postcode en huisnummer of er een pakket richting uw adres onderweg is en tevens de code 802335919793535088 als referentie gebruikt maar zonder resultaat.

Ik wil u vragen of in het bezit bent van een code die lijkt op AB123456789CD, aan de hand hiervan kunnen we beter helpen. Is dit niet het geval dan moet ik mij aansluiten bij de informatie en het advies die mijn collega, Bram in het vorige bericht heeft gegeven.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Nathan